Hoeveel jaar kun je briefgeld bewaren?

Hoeveel jaar kun je briefgeld van nu (euro briefjes). Bewaren? Voordat de briefjes in zo'n slechte staat zijn dat ze niet meer geaccepteerd worden door de winkelier of bank.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ervan uitgaand dat je ze opslaat en niet gebruikt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ze worden niet luchtdicht opgeslagen. Aangezien dit nog niet uitgeprobeerd is ben ik op zoek naar een schatting van het aantal jaren dat het duurt voordat het geld is afgebroken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om te beginnen is bankpapier een superieure soort, die kwalitatief ver boven andere soorten uitsteekt. Het is houtvrij en voor een deel van lompen gemaakt. Ik denk,dat je ze zonder probleem enige honderden jaren kunt bewaren, althans jouw nakomelingen.

Totdat ze kapot zijn.

als je ze luchtdicht verpakt moeten ze jou kunnen overleven.

Een 1x uitgegeven biljet gaat langer mee dan een die door duizenden handen/automaten is gegaan. De kleinste coupures sneuvelen het eerst. Let wel op met het testen dat de bankbiljetten vervangen kunnen worden en een geldigheidsdatum krijgen. Geef mij die koffer maar, dan test ik het voor jou. Toegevoegd na 1 minuut: Bij de Nederlandse Bank kunnen ze jou een indicatie geven.

Ik denk dat ze jou makkelijk overleven. Ik heb nog gld liggen van een paar derde wereldlanden van 30 jaar geleden. gewoon in een doosje 'overgebleven geld', met munten, treinkaarten en noem maar op. Het geld is in alle gevallen nog als nieuw. Ik denk dat de euro het langer uithoudt, mits niet in de zon en niet op een vochtige plaats. Het grootste gevaar is een hongerige muis.

Heel lang zelfs de zilverbonnen uit de tweede wereld oorlog zien er nog prima uit en van die bonnen en in die tijd was de techniek nog niet eens zover als nu.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100