Ik ben 65+, wil mijn vaste huis verkopen en 26 weken met de camper door europa en 26 weken op campings in Nederland. Krijg ik dan nog AOW?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet wel een vast adres hebben.
Pas op als je het adres van een kennis of familielid gebruikt, de kans bestaat dat jouw AOW door de belasting opgeteld wordt bij hett inkomen van de bewoner van dat huis!!!
Eerst maar even goed informeren dus.
Heel fijne reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inkomen wordt door de fiscus bijeen geteld op basis van burgerservicenummer (sofinummer) en niet op basis van adres.

Andere antwoorden (5)

Als je geen AIO aanvulling op je AOW krijgt zie ik het punt niet, althans zolang je niet besluit om in een ander land binnen europa te blijven. Verder is het verstandig om je toch even te melden bij de SVB, teneinde een schriftelijke garantie aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet uiteraard wel een postadres hebben, AOW is een basisverzekering, dus daar heb je altijd recht op.
Geef je postadres wel even door aan de SVB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Er zit vanavond weer iemand irritant te minnen. Plus van mij.
Jazeker, dat is een recht dat je hebt opgebouwd:

Meenemen AOW naar andere landen
U kunt uw gehele AOW-pensioen meenemen naar de landen van de Europese Unie (EU) en de landen van de Europese Economische Ruimte (EER). U kunt uw gehele AOW-pensioen ook meenemen naar het Caribische deel van het Koninkrijk der Nederlanden en naar de verdragslanden. Dit zijn landen waarmee Nederland een handhavingsverdrag of handhavingsprotocol heeft gesloten.

Lijkt me heerlijk trouwens, ik wens je dan ook heel veel plezier!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben toch wel zeer benieuwd waar die min op slaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaat nergens op susie van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook een plus voor het beste antwoord tot dusver
zondag
12 jaar geleden
Ook een+ van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die minnetjes zullen me een zorg zijn, maar ik wil gewoon weten waarom! Maar plussers, bedankt!
Binnen de landen van de Europese Unie en EER is volgens mij geen probleem (dus niet in Zwitserland en voormalig Joegoslavië).
Ik zou wel even op de site van de Sociale Verzekeringsbank kijken en met hen contact opnemen opdat u niet voor verrassingen komt te staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Slovenië kan natuurlijkweer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op dat de regelgeving m.b.t. een vast woonadres blijven gelden. Ook als uw huis verkoopt krijgt u geen subsidies zoals huur en zorg. ook kan u ervoor kiezen om een opeet hypotheek te kiezen. u neemt dus weer een hypotheek op uw huis. voor verdere informatie kan u terecht bij uw bank