Ik ben op zoek naar een goede manier om om latere leeftijd mijn pensioen wat aan te vullen. Hoe zou ik dat moeten aanpakken.

Sparen even buiten beschouwing houden (inflatie is 1,9 procent dat is net zoveel als ik op dit moment op mijn spaarrekening krijg)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

sparen heeft niet zoveel zin inderdaad. Maar beleggen is een uitstekende optie, Kan bij een beleggingsfonds en dat kan al met zo'n € 50,- per maand. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je begint met een 25 jaar heb je toch een aardig kapitaal als je met pensioen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

investeren in aandelen met geld dat je nu niet nodig hebt. Verder ook niet naar kijken tot je het nodig hebt ( scheelt een hoop stress).

Tegen die tijd zijn aandelen naar alle waarschijnlijkheid meer waard dan nu, dus heb je een aardig rendement en je ingelegde geld weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aandelen kopen ,dat is risico.
Je maakt goed geld,,of je verliest geld.
En dat kun je op je pensioen leeftijd niet gebruiken.
Spaar voor jezelf het pensioen op.
Zorg dat als je de leeftijd hebt ,wat te verkopen hebt.

Het zij een huis,grond,of iets anders wat waarde heeft.
Of zet je geld gewoon op een spaarrekening.
Het levert op dit moment wel niet veel op.
Het kan wel wat dalen in waarde.maar je houdt altijd nog genoeg over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je na je pensioen niet in je eigen vakgebied je diensten part time aanbieden. Dus met andere woorden, probeer een aantal uren per week te werken. Ik begrijp wel dat dat niet in elk geval mogelijk is, maar als je je nog fit voelt en je hebt een beroep waarbij het bovenstaande mogelijk is (b.v. boekhouden) kan dit je nog een leuke zakcent opleveren.