Kan ik het maken om de diamanten ketting van mijn ex te verkopen?

We zijn nu inmiddels een jaar uit elkaar, maar we staan nog wel op goede voet met elkaar.
Ik draag de ketting niet meer en denk ook niet dat ik dat in de toekomst nog ga doen.
Toen mijn ex hem voor me kocht heeft hij er €900,- voor betaald (wit goud met diamanten in de hanger).
Kan ik het maken om hem gewoon te verkopen? Nu ligt hij in mijn la te verstoffen en ik kan het geld goed gebruiken (huurachterstand, loop dus het risico mijn huis kwijt te raken).
En hoeveel zou ik er nog voor kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tip: ga naar verschillende plekken om te kijken wat je ervoor kunt krijgen. Dat kan soms wel een factor 5 schelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En maak er een foto van, dan heb je er nog een herinnering aan mocht je dat ooit willen.

Het beste antwoord

Ja hoor, ik vind dat je de ketting best kan verkopen.
Je staat nog op goede voet met je ex. Misschien kan je hem uitleggen dat je de ketting toch niet meer wilt dragen en dat je het geld hard kan gebruiken.

Misschien dat een juwelier je kan vertellen wat de ketting nog waard is?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ja ,waarom niet?Iets bewaren en niet gebruiken ook zonde.Ander is er misschien wel blij mee.Waarde?Wat de gek er voor geeft,en hoe gehecht je aan bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij er geen waarde meer aan hecht en het geld goed kunt gebruiken, zou ik niet aarzelen om hem weg te doen.
Je hebt hem gekregen en bent dus vrij om er mee te doen wat jij wil.
Voor een prijs zou ik eens gaan informeren bij een goeie juwelier, beste is misschien de zaak waar de ketting destijds gekocht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van wel. Als je hem gekregen hebt is het nu jouw eigendom. Als je gescheiden bent, zijn de spullen verdeeld en wat van jou is, is nu dan ook alleen van jou. En daar mag je dus ook mee doen wat je zelf wilt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kan je zeker verkopen, vooral met een huur achterstand en uit je huis gezet te worden. Ik denk dat je er gemiddeld 500 euro voor krijgt bij een pandjeswinkel. En je hebt hem gekregen dus hij is van jou toch? Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je zelf af.
1) geeft het je nog een Goed gevoel. Of denk je dat aan leuke tijden?
2) heb je er in het heden of toekomst nog wat aan.
3) levert het wat op?
Waarom deze 3 vragen? Ik ben van mening dat het een gewetens vraag is.
Praat anders eens met je ex.
Wat ik ook wel zeg is.
Weet je het niet zeker doe het dan niet. Feiten dan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je het sierraad niet verkoopt en je gaat failliet raak je het toch ook kwijt dus verkopen dat ding.
En deze vraag is meteen een mooie aanleiding tot wat achtergrondinfo. Heel lang geleden was het geven van een trouwring niet zozeer bedoeld als het zichtbaar maken van de huwelijkse band maar om de vrouw, indien de man overleed, te dienen als weduwe verzekering.
Er is een middeleeuws lied waarin de aanstaande bruid haar aanstaande smeekt om een ring. Het is een moraliserend lied in die zin een oproep aan mannen hun vrouwen niet in armoe achter te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker.
Hou er rekening mee dat goud zeer veel in waared is toegenomen. Het kan best zo zijn dat dat ding duidelijk meer waard is geworden. Veel juweliers kopen oude juwelen op. Ga daar naar een prijs vragen. Doe hetzelfde bij een winkel zoals cash and carry.

Bij de juwelier krijg je -tenzij een tweedehands sectie hebben) de waarde in grondstoffen terug. Bij een C&C kan je wellicht meer krijgen, omdat daar ook de arbeid mee gerekent wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou hem in jou geval ook verkopen.
ga er in ieder geval niet mee naar een juwelier, deze kopen het op als sloopgoud en je krijgt er niets voor terug.
verkoop hem particulier, zet hem in een plaatselijke krant ,
of op het internet,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zelf geen emotionele waarde aan hecht,kun je hem rustig verkopen. Staar je echter niet blind op wat je er voor teug krijgt. Een fractie van wat er voor is betaald, misschien 100 a 150 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je twijfelt en je gaat nog goed met je ex om, waarom vraag je het hem niet?
Als hij er later achter komt en je hebt hem verkocht, dan voel je je misschien lullig.
Weet hij dat je huurachterstand hebt?
Als je mijn mening vraagt, vind ik ook dat je het recht hebt om hem te verkopen, maar misschien twijfel je niet meer als je er met je ex over gesproken hebt?
Als hij het snapt, dan kan jij hem verkopen zonder je je er vervelend over hoeft te voelen.

Het is jouw ketting, en ik vind dat jij hem mag verkopen, maar ik merk dat je twijfelt of het kan. Dus ik zou zeggen: praat er eens over met je ex, misschien dat je dan niet meer twijfelt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk mag je hem verkopen. Helemaal als je er geen goede herinneringen aan hebt. Je zegt al dat je hem nooit meer draagt.
Je kunt er bv. ook een foto van maken en die bewaren.
Andere tips staan op deze site: http://www.oprah.com/oprahradio/Memory-Clutter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon verkopen en t geld ervan goed gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! Als jij het geld echt nodig hebt zal hij er geen probleem mee hebben. Heeft hij er toch problemen mee dan kan hij jou misschien financieel helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou tegen de ex zeggen dat ik het collier niet meer draag en overweeg het collier te verkopen..(als je het vervelend vind hoef je hem toch niet te vertelen dat je zo erg in geldnood zit...anders zeg je dat je het geld goed kan gebruiken)
Dat je het wel zo netjes vind om hem het te laten weten...(misschien wil hij hem wel overnemen)
eerlijker kan niet en omdat je hebt gezegd houd je er ook geen naar gevoel van over in je maag als je hem weer tegenkomt
Succes en ik hoop dat je gauw een oplossing voor je geldzorgen vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog op goede voet met je ex staat, is het misschien nog een idee om het sieraad te verkopen en de opbrengst met hem te delen.
Het kan voor hem echt pijnlijk zijn als hij hoort dat je een prachtig cadeau van hem verkocht hebt om je huur te betalen.
Maar ik realiseer me dat dit helemaal een fout antwoord kan zijn in jullie situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkopen die handel. Maar eerst even een tiental juweliers langsgaan om te horen wat zij er over te zeggen hebben. Juweliers zijn vakmensen. De ene zal je een poot willen uitdraaien, de ander zal wat realistischer zijn. Niet zomaar wegdoen dus, maar even de markt verkennen. En dan je geld incasseren. Natuurlijk, waarom niet.

Tenzij je er echt erg aan gehecht bent, emotionele waarde enzo. Dan moet je de ketting bewaren en blijven dragen.