dagen zonder ongeval, waarom hebben bedrijven zo'n bord?

Bij sommige bedrijven staat er een bord voor de deur, daarop staat vermeld hoe lang er geen ongeval is geweest. Waarom hebben bedrijven dat. En wat verstaan ze daar onder?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Bedrijven doen dat om te laten zien dat ze veiligheid hoog in het vaandel hebben staan. Je zult deze borden vooral tegenkomen bij bedrijven waar relatief grote risico's op ongevallen bestaan, zoals in de chemische industrie, de bouw etc.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Bedrijven hebben veiligheid niet zo maar vrijwillig hoog in het vaandel staan. Veel bedrijven zijn hiertoe ook wettelijk verplicht, om begrijpelijke redenen: zorg voor hun medewerkers, brandpreventie en rampenbestrijding, volksgezondheid, etcetera.