wanneer een deurwaarder in schakelen

iemand heeft onze koelbox (elektrolux) geleend, en nu is de deksel stuk, bij de scharnieren volledig afgebroken, omdat men zo nodig bij deze deksel de koelbox optilde (handig toch)
tot op heden nog steeds geen bericht van hun wa verzekering gehad, duurt nu al 2 maand
kan ik nu al een deurwaarder vragen om te bemiddelen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet hun eerst aansprakelijk stellen en letop een deurwaarder kan je geld kosten als de vordering niet te verhalen valt

Persoonlijk zou ik nooit een deurwaarder inschakelen om zo'n zaak. Nadenkertje: Als je je brandstof uitleent, moet je maar met de bezem reizen = als je iets uitleent wat je nog nodig had, moet je zelf de gevolgen dragen. Uitlenen gebeurt altijd op eigen risico, tenzij er duidelijke afspraken over gemaakt zijn van te voren.

Ik zou de schade eerst terugvragen aan degene die de koelbox heeft geleend, dan mag diegene zelf proberen het van de verzekering terug te krijgen. Dat is niet jouw probleem. Als ik diegene was, dan had ik meteen de knip getrokken.

Een deurwaarder kost je meer geld dan de waarde van je koelbox, heb je geen rechtsbijstand verzekering ? Anders zou ik deze maar bellen en de situatie uitleggen, zei kunnen veel meer druk uitvoeren.

lijkt me meer een gevalletje rijdende rechter . een deurwaarde voor zoiets vind ik een beetje overdreven en kan ook verkeerd voor jou uitpakken,financieel.

Eigenlijk had je gelijk diegene aansprakelijk moeten stellen. Zwart op wit. Hierna had het naar de verzekering gemoeten. Nu na twee maanden is dat een beetje laat en ik denk eigenlijk ook dat jullie het beter nu onderling op kunnen lossen. Mag aannemen dat je het hebt uitgeleend aan een bekende van je. Zo niet, dan had je er iets beter over na moeten denken voordat je het uitleende. Is het een kennis of familielid, dan weet je nu gelijk wat je aan die persoon hebt.

Als jullie er helemaal niet uit kunnen komen, zou ik me eens goed gaan afvragen wat die koelbox waard is, en wat de vriendschap met deze mensen je waard is - verondersteld dat die er nog is, natuurlijk. Misschien besluit je dan wel dat het beter is om het maar te laten zitten, zodat je tenminste voor dat beetje geld geen vrienden kwijtraakt. Ook kun je je afvragen of je wel iemand wilt zijn die een deurwaarder op zijn eigen vrienden af stuurt. Of dat het je eer te na is. En hoe kijken wederzijdse vrienden naar deze situatie? Die zullen toch ook hun ideeën hebben over zo'n best extreme actie?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100