Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het precies als je iets online uit Amerika besteld?

IK heb een artikel gevonden die je via internet (winkelwagentje) kan kopen uit Amerika. Er staat bij de meest gestelde vragen dat het het verzenden 17 dollar is.
Nu heb ik 2 vragen: Als ik via paypal betaal ( want dat is een van de opties) word het online betalen dan automatisch omgezet naar Dollars?
En, komen er invoerrechten kosten bij ( want dat heb ik dus opgevangen ergens ).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je via PayPal betaald worden de kosten bij jou in euro's afgeschreven en bij de ontvanger in dollars bijgeschreven. Dit gaat automatisch naar de dagkoers van Paypal op dat moment. Mijn ervaring is dat deze koers redelijk is. Afhankelijk van de waarde van wat je koopt, kunnen er inderdaad invoerrechten geheven worden. Mijn ervaring is dat er steekproefsgewijs gecontroleerd wordt. Soms krijg ik wel een rekening en soms ook niet. Het hangt er natuurlijk ook van af wat de verkoper als waarde opgeeft. Als hij slim is houdt hij dat aan de lage kant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga op de website kijken bij service meestal staat het daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het werkt gewoon goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Kan je dat aantonen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding