Wat gaat een postzegel kosten in de supermarkt?

Ons (hoofd)postkantoor bestaat niet meer. Ik ben dus gedwongen postzegels bij de supermarkten te kopen. Voor een postzegel van 0,44 moet ik steeds 0,45 betalen wat ik eigenlijk oplichting vind. Nu worden de postzegels binnenkort 0,46. Ga ik dan toch weer 0,45 betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Het scheelt denk ik een hoop als je postzegels in grotere aantallen koopt zodat het bedrag niet word afgerond naar boven, zo word je niet 'opgelicht' en betaal je wel het normale bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
evenveel als in het postkantoor hoor dat is een vaste prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in supermarkten word alles afgerond meestal ja.
als je pint heb je dat probleem niet dan gaat gewoon het precieze getal van je rekening af.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet juist. De boodschappen aan de kassa ja. Maar de postzegels liggen niet in de schappen van de supermarkt. Die moet je bij de klantenservice halen. Ik heb voor 0,44 nog niet gepind alhoewel dat natuurlijk wel mogelijk moet zijn.
rebecca
13 jaar geleden
ze zeggen nu altijd , klein bedrag, pinnen mag. maar meestal koop je wel meer dan 1 postzegel toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn AH kan ik gewoon cash betalen tot op de cent...
Staat er ergens in de winkel aangegeven dat je niet precies mag betalen wat de prijs is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rebecca, nogmaals: die postzegels reken je niet bij je boodschappen af maar haal je bij de klantenservice. Ik koop daar verder niks.
@Hippo, bij AH weet ik niet of het cash kan voor 0,44 maar de Plus rekent 0,45 cash.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel eens gehoord van Chip-knip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Als je nou een mapje met 10 koopt, betaal je gewoon 4,40
Anders gaan ze het afronden. Of je moet voor 0,44 willen pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je drie koopt, dan kost het 1,30 EUR, in plaats van 1,32. Dan heb je twee cent winst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je er beter 100 van 3 kopen,heb je zo een ijsje verdiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag was: Wat ga ik betalen als de prijsverhoging een feit is, niet hoe ik nú niet opgelicht kan worden. Tot nu toe 5 antwoorden die geen antwoorden op mijn vraag zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een opluchting Loenie ;-) Ik was heel erg bang dat ik die 4 cent die ik dit jaar extra heb uitgegeven voorgoed kwijt was XD. Maar die kan ik volgend jaar dus terug verdienen. LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ga je er mee doen Zondag? Aandelen of obligaties kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik aarzel nog tussen een oliebron of een diamantmijn kopen Moolkeesje. Wat raad jij me aan? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor een diamant spugende oliebron.
Postzegels hebben een cijfer in plaats van een prijs. De postzegelprijs wordt niet door de supermarkt bepaald, maar door TNT. Nu betaal je 0,44 euro, en daar komt alleen wat bij als ze afronden of stuivers. Als je er twee haalt, betaal je 0,90 euro, voor iets dat 0,88 euro kost. De prijswijzigingen kunnen nu makkelijker worden doorgevoerd, omdat er geen prijs op de zegel staat maar een nummer. Dus wat het kost, hangt af van de afronding, de prijs van de zegel kun je bekijken bij TNT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop 10 zegels. Probleem opgelost.