Wat gaat een postzegel kosten in de supermarkt?

Ons (hoofd)postkantoor bestaat niet meer. Ik ben dus gedwongen postzegels bij de supermarkten te kopen. Voor een postzegel van 0,44 moet ik steeds 0,45 betalen wat ik eigenlijk oplichting vind. Nu worden de postzegels binnenkort 0,46. Ga ik dan toch weer 0,45 betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het scheelt denk ik een hoop als je postzegels in grotere aantallen koopt zodat het bedrag niet word afgerond naar boven, zo word je niet 'opgelicht' en betaal je wel het normale bedrag.

evenveel als in het postkantoor hoor dat is een vaste prijs

in supermarkten word alles afgerond meestal ja. als je pint heb je dat probleem niet dan gaat gewoon het precieze getal van je rekening af.

Als je nou een mapje met 10 koopt, betaal je gewoon 4,40 Anders gaan ze het afronden. Of je moet voor 0,44 willen pinnen.

Als je drie koopt, dan kost het 1,30 EUR, in plaats van 1,32. Dan heb je twee cent winst.

Postzegels hebben een cijfer in plaats van een prijs. De postzegelprijs wordt niet door de supermarkt bepaald, maar door TNT. Nu betaal je 0,44 euro, en daar komt alleen wat bij als ze afronden of stuivers. Als je er twee haalt, betaal je 0,90 euro, voor iets dat 0,88 euro kost. De prijswijzigingen kunnen nu makkelijker worden doorgevoerd, omdat er geen prijs op de zegel staat maar een nummer. Dus wat het kost, hangt af van de afronding, de prijs van de zegel kun je bekijken bij TNT.

Koop 10 zegels. Probleem opgelost.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100