Is dit geld nep? Zie uitleg

Was net in de winkel en wilde betalen met een 10tje.
Zo'n meisje houd hem onder een bepaalde lamp en zegt deze kan ik niet aannemen. Omdat dat blauwe vakje (europese teken) niet groenverlichte onder die lamp.

Is dit nu echt nep en hoe kan ik checken of hij echt of nep is????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De kans is groot. Vals geld wordt door de politie ingenomen. U krijgt hier geen geld voor terug. uitgeven is dus het credo, hoewel u daarbij de ondernemer een oor aan naait. aan u om te besluiten of u het ged aangeeft, of uitgeeft. In de toekomst: http://www.ecb.int/euro/banknotes/security/html/index.nl.html n de eurobankbiljetten zijn verschillende echtheidskenmerken verwerkt. Deze stellen u in staat een echt bankbiljet in een oogopslag te herkennen. Voel de "verhoogde" druk - het speciale drukproces zorgt ervoor dat de bankbiljetten zeer bijzonder aanvoelen. Kijk naar het bankbiljet en houd het tegen het licht: het watermerk, de veiligheidsdraad en het doorzichtcijfer worden dan zichtbaar. Alle drie de kenmerken zijn zowel vanaf de voorkant als de achterkant te zien. Kantel het bankbiljet: op de voorzijde ziet u dan de wisselende afbeelding op de hologram. Op de achterkant wordt de glanzende streep (op de biljetten van €5, €10 en €20) of het van kleur veranderende cijfer (op de biljetten van €50, €100, €200 en €500) zichtbaar. Controleer altijd meerdere echtheidskenmerken. Een bankbiljet is binnen enkele seconden te controleren. U hoeft de biljetten slechts te voelen, ernaar te kijken en ze te kantelen.

Even mee langs de bank gaan, kunnen ze het zo voor je nakijken Toegevoegd na 25 minuten: Hier een link van wikipedia. Kon zo snel niets van het wetboek van strafrecht vinden. Gaat over vals geld. En dus ook het uitgeven daarvan. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Am9raVvRsFoJ:nl.wikipedia.org/wiki/Valsmunterij+wetboek+van+strafrecht+vals+geld&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Eigenlijk weet ik een beter manier. Je ziet meestal zo'n vakje naast het cijfer en als dat een beetje ribbelig voelt (met je nagel erover) dan is het echt is dat niet zo dan is ie nep! Maar ik denk dat hij niet nep is.

als uit een controle bij de bank blijkt dat het echt is, dan zou ik de winkelier ook nog eens aanspreken, want dan deugt zijn apparatuur niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100