Is een mondelinge afspraak rechtsgeldig?

Er staat niets op papier en er waren geen getuigen bij het gesprek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een mondelinge afspraak is rechtsgeldig, maar het is zijn woord tegen het jouwe en dat is heel moeilijk te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe sterk zal ik staan als dit een proces wordt denk je? Het is zijn woord tegen het mijne en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@giweda
Net iets later maar toch een plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat een proces niet haalbaar is, het is niet aan te tonen wie er gelijk heeft en als de andere partij blijft ontkennen iets afgesproken te hebben denk ik niet dat je wint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raamklaza, Dankjewel, ;))"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is andersom... de tegenpartij beweerd dat ik iets heb afgesproken maar ik ontken dat. Hij wil er nu een rechtzaak van maken, hoe sterk staat hij dan?

Andere antwoorden (3)

Ja het is rechtsgeldig

Het is alleen erg lastig om te bewijzen wie wat heeft gezegd op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe sterk staan we dan als het een proces wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een proces wordt dan moeten beide mensen beloven dat ze de waarheid spreken. Als jij gelijkt hebt en jullie spreken allebei de waarheid dan win je. Echter als hij liegt of jij liegt dan win je misschien niet, maar ja als de waarheid dan boven water komt in de rechtzaak dan zal de leugenaar de cel in gaan of een boete krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, omdat hij een afspraak niet nakomt, kom ik ook een afspraak niet na. Actie-reactie. Nu zegt hij dat hij die afspraak alsnog wil nakomen (hij ontkent dus dat hij zich als eerste niet aan die afspraak hield), maar nu hoeft het voor mij niet meer. Nu beroept hij zich op mijn eerdere mondelinge afspraak.
Hoewel een mondelinge afspraak in principe bindend is, schrijft de wet in sommige gevallen voor dat de overeenkomst schriftelijk moet worden aangegaan. Gebeurt dat niet, dan is de afspraak niet geldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook welke gevallen dit zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Concurrentie beding en bij aankoop van een huis.
Maar licht eens toe, waar gaat het specifiek over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een conflict tussen werkgever en werknemer (ikzelf in dit geval) Er zijn dingen afgesproken in het functioneringsgesprek, we waren het met elkaar eens. Echter komt hij zijn belofte niet na en kreeg ik ipv een jaarcontract een half jaar contract aangeboden. Deze heb ik geweigerd. Nu claimt hij dat hij helemaal geen halfjaarcontract heeft aangeboden en dat ik heb toegezegd dat ik ga tekenen. zijn woord tegen het mijne en mijn woord tegen het zijne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al in de arbeidsovereenkomst gekeken wat daar in staat? En ben je bij een vakbond aangesloten dan kun je daar informatie opvragen en anders gewoon bellen.
Ze geven vaak advies en hoef je geen lid te zijn.
Rechtsgeldig zeker! Zullen ook nog wel voorwaarden aan hangen enzo.

Haalbare rechtzaak? Onzeker!

Tenzij je onpartijdige getuigen heb in de zaak, maak je weinig kans van slagen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
getuigen zijn er niet, ook geen verslagen of handtekeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had nog een reactie gezet bij je eerdere antwoord over de arbo-arts, en ziek uit dienst treden. Weet je ook of hij je moet aanmelden bij het UWV als je al een nieuwe baan hebt?