Kun je , als je emigreert naar een ander EU land/buiten de EU, aanblijven bij je Nederlandse bank?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Natuurlijk! De nederlandse nationaliteit is geen vereiste.
En als je handig bent dan neem je een bank met een filiaal in het land waar je gaat wonen.
Scheelt je wellicht een flinke reis elke keer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Als "niet-ingezetene"mag je gewoon een bankrekening houden of zelfs openen in Nederland.
Als je een rekening hebt met daarop een krediet, en je emigreert, dan zul je die wel meestal moeten aflossen.
En als je als "niet-ingezetene"een spaarrekening wil openen, waarop grote bedragen gestort gaan worden, zal de bank zeker navraag en onderzoek doen naar de herkomst van je geld.
Maar het MAG wel, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon je Nederlandse bankrekening aan houden.
Wel aan te bevelen om in het land waar je gaat wonen,ook een bankrekening te openen.
Om de vaste lasten automatisch te doen.
Je kunt zelf je buitenlandse rekening op peil houden dmv internetbankieren.
Je hoeft er zelfs je huis niet voor uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor,ik woon in Duitsland en heb een bankrekening bij de ING.We hebben ook een Duitse bankrekening.