Is het 'done' om (als verkopende partij) een bedrijf te vragen naar het maximale budget dat voor een bepaald project is gereserveerd?

Kan dit in bepaalde gevallen voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eigenlijk gebeurt dit enkel als de verkopende partij en de kopende partij al de intentie hebben uitgesproken om met elkaar te gaan samenwerken, en nog enig dispuut hebben over de details of de hoogte van de 'aanneemsom' .
In dat geval wil de kopende partij zijn begroting wel 'open gooien' (Althans in de branche waarin ik werkzaam ben).
In elk ander geval lijkt het me een zwaktebod van de kopende partij om zijn prijs af te geven, en dus not done....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, wij werken veel voor gemeentes en die hebben voor alles een potje, dus zeggen ze vaak het bedrag met de vermelding dat het daar onder moet blijven.
Ik denk niet dat dat voor elke branche opgaat.