waarom is het op mijnpensioenoverzicht.nl niet mogelijk om je rechten te zien op basis van een flexibele pensioendatum?

Ik zou graag de opgebouwede rechten/bedragen zien als ik bijvoorbeeld op 63 jarige leeftijd met vervroegd pensioen zou willen gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel eerlijk, ik zou het niet weten. Ben zelf sinds een jaar gepensioneerd en voor die tijd heb ik op allerlei manieren geprobeerd enig normaal overzicht te krijgen en dat is mij tot op de dag van mijn pensionering niet gelukt. Ben daarmee bezig geweest op de site " mijnpensioen .nl" een grote ramp. Dus succes ermee!

Het beste antwoord

Mijn pensioenoverzicht is een algemene site. Gedetailleerde pensioenberekeningen kunnen niet gegeven worden omdat dat een vergaande digitalisering vereist.

Pensioenmaatschappijen kunnen die detaillering vaak wel geven. Het is bekend hoeveel pensioen er op welke leeftijd is gespaard.
Wat bij deze maatschappijen natuurlijk weer niet bekend is is of er nog pensioenproducten bij andere maatschappijen zoals een lijfrenteproduct of een kapitaalverzekering zijn afgesloten. Het totaal aan ingelegde pensioenpremie zal uiteindelijk de hoogte van het pensioen bepalen.
fisbel