Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden de financiën van ex partners bij elkaar bekend gemaakt voor het opstellen kinderalimentatie?

Mijn vriend zijn ex-partner heeft voor de rechtzaak (omgangsregeling) van hun kindje een nieuwe berekening opgevraagd voor het opstellen van de kinderalimentatie. Nu willen wij niet dat onze financiële gegevens met haar worden gedeeld. Alleen verteld de advocaat van mijn vriend dat hij hier geen rekening mee houd omdat de rechter dit gaat delen bij het opstellen van de berekening.

Nu is mijn vraag: kan dit zomaar en klopt het wat de advocaat ons verteld? Wat kunnen wij nu het beste gaan doen?

een jaar geleden
919
Summo
een jaar geleden
Volgens mij kun je hier, hoe vervelend ook niet echt iets tegen doen. Het salaris van je vriend is van belang voor het bepalen van de hoogte van de kinderalimentatie. Nog erger! Als ik me niet vergis is JOUW salaris ook van belang als jullie gehuwd zijn. Dat telt dan ook mee. Nogmaals, ben niet helemaal zeker maar herinner me dat heel oneerlijk klonk dat de nieuwe partner (bij een hoog salaris) net zo veel gaat bijdragen aan de kinderen als de andere ouder....
Jess
een jaar geleden
wij zijn nog niet getrouwd maar omdat we samen een kind hebben worden mijn inkomsten inderdaad ook mee genomen. Erg jammer maar dat is dan niet anders. Bedankt voor uw reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, inkomensgegevens (die de basis vormen voor kinderalimentatie) mogen door de andere partner worden opgevraagd en worden in zo'n procedure dus bij de andere partner bekend.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Jess
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik sta er wel versteld van dat dit betekent word gemaakt maar dat is dan niet anders.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding