krijgt een docent evenveel betaalt in de vakantie?

een jaar geleden
6.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Net als elk ander werknemer.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Dat zijn gewoon vrije dagen die je verplicht opneemt. Dus ja, die krijgen ze betaald
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Misschien je vraag omdat de schoolvakantie langer is dan een gewone vakantie. Nu is dat niet helemaal hetzelfde als de vakantie van de docent. Sowieso moet een docent buiten de lestijden nog lessen voorbereiden, werk nakijken en andere werkzaamheden. In de vakanties zal ie nog dingen te doen hebben.

Antwoorden (2)

Dat is afhankelijk van de afspraken tussen de docenten en de scholen. Bij een vast contract wordt een docent tijdens de vakantie(s) gewoon doorbetaald en verdient hij of zij evenveel als de rest van het schooljaar.

Er zijn echter docenten die een tijdelijk contract hebben. Scholen kunnen met docenten afspreken dat hun contract eind juni, aan het eind van het schooljaar, wordt beëindigd en dat de docenten begin september, bij de start van een nieuw schooljaar, weer worden aangenomen. Dan ontvangen de docenten dus geen salaris in de (zomer)vakantie.
Antoni
een jaar geleden
Ja, dat krijgen we.
Betaald is trouwens met een d ;-)
een jaar geleden