als ik geld van de bank haal en ik koop er iets voor hoe verreken ik dit in het huishoudboekje?

Stel ik haal geld van de bank en ik koop er bevoorbeeld boodschapen voor .
Hoe verreken ik dit in het huishoudboekje moet ik dan het geld wat ik van de bank haal en de boodschapen biede verreken of alleen de boodschapen.
Eigelijk komt het geld wat je pint in je eigen beurs en blijft van jou tot je er iets van koopt.
Dus is dit eigelijk geen uitgave.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk meer manieren om een huishoudboekje bij te houden. - Als je normaal pint bij een automaat en je schrijft dit op als "inkomsten" in je boekje, dien je in de kolom inkomsten het gepinde bedrag op te schrijven en in de boodschappen in de kolom uitgaven. - Als je of pint of contant betaald bij de supermarkt (of waar dan ook) hoef je je inkomsten niet nogmaals te nomen (oftwel, je inkomsten zijn dan alleen je salaris en evt toeslagen e.d.). Het bedrag maakt dan niet uit waar het vandaag komt (bank of portomonee). Dus voor zover ik kan nagaan, hoef je alleen je boodscahppen te verrekenen.

Ja, het is wel een uitgave, je geeft het toch uit ! briefgeld of digitaal geld maakt niet uit, je saldo gaat in de min. 1x dus niet en digitaal en briefgeld. In het huishoud boekje moet je alleen de betalingen naar anderen dan jou vermelden.

In je huishoudboekje noteer je opname bank als inkomend geld en je uitgave weer gewoon als uitgave.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100