Dat is wel erg kort door de bocht.
In zijn tijd was Keynes heel belangrijk.
Vanaf het einde van de Grote Depressie tot het midden van de jaren 1970 was het werk van Keynes de belangrijkste inspiratie voor economische beleidsmakers in Europa, Amerika en een groot deel van de rest van de wereld.

Aan het begin van de jaren 1950 werd Keynesiaans beleid in bijna de gehele ontwikkelde wereld toegepast en werden soortgelijke maatregelen voor een gemengde economie door vele ontwikkelingslanden gebruikt. Tegen die tijd waren Keynes' opvattingen over de economie de norm geworden aan universiteiten in de hele wereld. Gedurende de jaren 1950 en 1960 genoten de ontwikkelde- en opkomende vrije kapitalistische economieën een uitzonderlijk hoge economische groei en lage werkloosheid.
Tot zo ver het succes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Maynard_Keynes#Het_Keynesiaanse_overwicht_1939-1979