Wat is het daadwerkelijke bruto en netto salaris van een all-in salaris van 25 euro per uur?

Ik heb blijkbaar getekend voor een "all-in" salaris, wat betekent dat ik in de schoolvakanties geen salaris krijg. (Ik werk in het volwassenenonderwijs). Ik had dat "all-in" heel anders opgevat en het was me vooraf ook niet uitgelegd.
Onder All-in wordt verstaan: een bruto-uurloon waarin ook het vakantiegeld is begrepen, alsmede een vergoeding voor de afkoop van de vakantiedagen. Dus hoe kan ik nu berekenen wat mijn daadwerkelijke salaris is, zonder dat vakantiegeld en die vergoeding? Dus exclusief dat?
Ik heb 10 weken verplicht vakantie per jaar (schoolvakanties).
Ik werk bij deze school 14 uur per week. (Ik werk ook nog bij een andere school).

2 jaar geleden
7.7K
tinus1969
2 jaar geleden
Hoeveel uur werk je per week?
tinus1969
2 jaar geleden
Dit soort all-in salarissen zijn overigens tegenwoordig betrekkelijk normaal bij ‘kleine’ flexibele contracten (zeg tot pakweg 12 uur/week)
Snuffel
een jaar geleden
Ik werk op twee verschillende scholen. BIj de school met bovenstaande salaris werk ik 14 uur per week. Ik ben NT2-docent, zonder CAO. In de vakanties krijg ik niks.

Antwoorden (1)

Vakantiegeld is 8%. Vakantiedagen is (20 wettelijke) 7,6%.
Oftewel je €25 per uur all in, komt overeen met € 21,51 'normaal'.
Wat dat netto is, is afhankelijk van hoeveel uur je werkt.
als het in plaats van 20 dagen vakantie per jaar op een voltijds contract overgaat op 10 weken, oftewel 50 dagen, dan wordt de rekensom anders. Dan is de vergoeding voor vakantiedagen 2,5 keer zo hoog, en kom je op ca 19% vergoeding daarvoor. Dan zit je nog onder de € 19,50 als normaal salaris.
Toegevoegd op 05 maart 2022 11:20: tekst
2 jaar geleden
Snuffel
2 jaar geleden
Volgens het contract heb ik 10 weken per jaar verplicht vakantie. Dat was ik nog vergeten erbij te zetten. (schoolvakanties).
tinus1969
2 jaar geleden
Je daadwerkelijke salaris is overigens 25 euro per uur, want dat is toch echt wat je krijgt.
tinus1969
2 jaar geleden
@crispy, je mag bij de berekening niet uitgaan van 10 weken betaalde vakantie. Leerkrachten worden betaald obv een normjaartaak (uit mn hoofd 1659 uur) waar vakantie en ADV in zijn verdisconteerd.
crispy
2 jaar geleden
@tinus1969 Een leraar krijgt in juli en augustus toch gewoon een vol salaris uitbetaald? Dan is de vakantie toch doorbetaald, of zie ik dat fout?
En ja, een lesuur is iets anders dan een productie uur in een fabriek. Daar zit een factor in voor voorbereiding, voor correctie van toetsen etc. Maar de vraag blijft in principe hetzelfde en het antwoord ook.
tinus1969
2 jaar geleden
@crispy het klopt dat een leerkracht in de zomer zes weken geen lesgeeft. Maar de salaris berekening is gebaseerd op die normjaartaak.
Snuffel
een jaar geleden
Ik werk als NT2-docent, geen CAO.