wat doet een bankdirecteur nou precies?

ze verdienen bakken met geld en krijgen ook nog eens dikke bonussen (los van de bonussen die nu zijn ingetrokken.

maar wat maakt hun werk nou zo lastig dat ze zoveel verdienen?
wat doen ze nou de hele dag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Het is moeilijk te zien wat een bankdirecteur nu eigenlijk allemaal doet. Hij heeft in eerste instantie een HBO en Universitaire opleiding achter de rug.

Het is voornamelijk bespreken, vergaderen, beslissingen nemen en belangrijke zaken ondertekenen. Corresponderen, deals sluiten. Hiervoor heb je wel degelijke kennis van zaken nodig! Klinkt heel simpel, maar dat is het dus zeker niet.

Ze verdienen zoveel geld, omdat er zoveel verantwoording bij komt kijken, en ze hoogopgeleid zijn. Als er iets misgaat bij een bank, is het vaak goed mis, en zijn er gigantische bedragen mee gemoeid. Voor die verantwoordelijkheid krijg je een hoog salaris.

Om een béétje het idee te krijgen, wat een bankdirecteur doet, zou je eigenlijk een keer op een kantoor moeten hebben gewerkt, dichtbij of met de directie.

Hier vind je een beknopte functie omschrijving

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.totaljobs.com/Content/Job-descriptions/Banking/Bank-manager.html&ei=i7CMTfKtKsSWOvP89aAC&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CDEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfunctieomschrijving%2Bbankdirecteur%26hl%3Dnl%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26prmd%3Divns

en een vacature met omschrijving.
http://www.ambitiouspeople.nl/vacatures/vacature-commercieel-bankdirecteur-337820-11.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet alleen een bankdirecteur verdient veel geld. Ook directeuren van grote bedrijven, ziekenhuizen, overheidsinstanties verdienen veel geld. Het lijkt alleen maar of bankdirecteuren nu opeens zoveel geld verdienen, maar dat komt alleen maar omdat het actueel is. Door de financiele crisis, en omdat de overheid sommige banken financieel steunt, houden wij (de belastingbetalers) de boel daar extra in de gaten. We vinden het prima dat banken overheidssteun krijgen, omdat anders het financiele systeem inelkaar klapt, maar we vinden het minder leuk als de bankdirecteur door die steun grotere biefstukken eet.

Het werk van de bankdirecteur (of welke veelverdienende directeur dan ook) is niet per se "lastig", zoals jij het stelt, maar zo iemand heeft wel grote verantwoordelijkheden. Als jouw bankafschriften opeens bij de buurman terecht komen en andersom, dan is het een puinhoop bij je bank. In principe is daar maar één man/vrouw verantwoordelijk voor. Niet het personeel dat verantwoordelijk is voor de juiste afschriften, maar de directeur, of de hoogste baas. Want hij heeft de boel niet in de hand, delegeert niet goed, of neemt verkeerd personeel aan. Een directeur is voor alles verantwoordelijk, en daarom wordt hij goed betaald. Hoe groter het aantal mensen waar je verantwoordelijk voor bent, hoe beter je salaris is.

Je laatste vraag: wat hij de hele dag doet? Hij zal zich niet bezighouden met de vraag of het fotocopieerapparaat wel goed werkt, of dat het personeel op tijd op het werk verschijnt. Hij is er alleen maar voor de grote lijnen. Hij maakt algemeen beleid, en vervolgens delegeert hij dat naar mensen die wat lager op de ladder staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het veel verdienen en het incasseren is in bepaalde sectoren een gewoonte geworden. Vroeger was een bonus iets bijzonders, en ging het meestal om een maandsalaris of zo. De laatste jaren kijken topmensen naar elkaar, en via raden van bestuur-bevolkt-door-vriendjes overbluft met elkaar met steeds maar meer, meer, meer.
Er zijn geen goede argumentaties te geven waarom iemand meer dan 1 miljoen per jaar zou moeten verdienen.