Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik otslag nemen en toch ww krijgen?

Ik werk en paar uur per week als postbezorger op een vast contract. Ik wil deze ban op gaan zeggen omdat ik me op andere dingen wil gaan richten.
Nu hoorde ik van een vriend dat als je het contact met wederzijds goedvinden opgezegd dat je dan toch nog ww kan krijgen. Klopt dit? Hoe pak ik dit aan?
Ik ben wehl bereid om na mijn ontslag te solliciteren omdat de ww dat van mij vraagt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt inderdaad recht op ww houden bij ontslag met wederzijds goedvinden. Echter, het voorstel voor ontslag moet dan van de werkgever komen en niet van jou zelf (anders ben je immers verwijtbaar werkloos en dat geeft nooit recht op een uitkering). Je zou met je werkgever kunnen overleggen of zij daaraan mee willen werken. Wil men dat niet, dan is het helaas niet mogelijk zelf op te stappen met recht op uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
"Je zou met je werkgever kunnen overleggen of zij daaraan mee willen werken."
Laat je een goede indruk achter...
"Wil men dat niet, dan is het helaas niet mogelijk zelf op te stappen met recht op uitkering."
Niks helaas!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@TurfGraver, daar heb je wel gelijk in, excuus voor de wat ongelukkige formulering.
Elisa507
6 jaar geleden
Ik heb een vast contract en doe mijn werk goed. Ook is er genoeg werk voor mij.
Op wat voor gronden zou de werkgever mij kúnnen ontslaan? Zelfs als ik daar mee in stem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In dat geval moet je ontslag nemen en voor lief nemen dat je geen uitkering krijgt, of doorwerken totdat je datandere waarje mee bezig bent op de rit hebt. "The best of both worlds" kan nu eenmaal niet in dit geval.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding