Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee knap ik antieke (denk ik) chinese meubelen mee op?

Ik heb op een zolder oude meubels gevonden en wil deze wat opknappen, ik durf het niet met sop of een ander goedje, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem gewoon een gedeelte (een laatje of een deurtje en een paar duidelijke foto's) eens mee naar een antiekzaak en vraag wat zij ervan vinden. Vaak krijg je dan nog meer tips, en wie weet een schatting van de waarde!
Eerst afstoffen met een zachte doek. Dan neem je een beetje blanke bijenwas. Geen donkere antiekwas: dat gaat over de verf heen en tussen de verfcraquelé in zitten. Bovendien heb je kans dat het de verf verkeerd laat verkleuren.
Met blanke bijenwas probeer je gewoon op een onzichtbaar plekje een beetje. Laat het even intrekken en poets het dan uit. Dan zie je welk effect het krijgt.
Ook kun je het eens proberen met amandelolie. Maar probeer voor de zekerheid eerst zoveel mogelijk info te verzamelen. Wanneer je namelijk iets verkeerd doet behoudt het zijn, eventuele, waarde niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding