Merk je het als gestort geld van de rekening wordt teruggehaald?

Stel je verkoopt wat via marktplaats. Het geld wordt overgemaakt en je verstuurd het product. Maar de koper laat de storting (het geld) via de bank weer ongedaan maken.
Kan dit en krijg jij dan een extra bericht van de bank?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De koper kan een overboeking die al is verwerkt niet storneren. Dat kan alleen bij een automatische afschrijving of incasso.
Je hoeft je daarover geen zorgen te maken.
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Normaal gesproken heb je gelijk - daarvoor een plus. De Nigeriaanse 419-bendes (of was het een ander getal?) gebruiken echter een truc waarmee het geld wél van je rekening verdwijnt. Ze betalen jou met een cheque. De bank waar ze die cheque naartoe sturen, stort éérst het bedrag op jouw rekening, en gaat dan pas kijken of de cheque eigenlijk wel geldig is. Jij ziet dat het geld er is, en verstuurt je product. Na één tot twee weken komt de eerste bank erachter dat de cheque ongedekt is. Zij zullen het geld dan terughalen van jouw rekening.

Andere antwoorden (2)

Er kan helemaal geen geld worden teruggehaald als je geld hebt gestort.
Mijn zusje heeft ooit per ongeluk dubbel overgemaakt en toen kon ze naar haar centen fluiten want diegene heeft het mooit niet terug gestort. Ook niet na zijn belofte dat hij dat zou doen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Ze heeft natuurlijk van alles geprobeerd om het terug te halen maar de bank mag dat zomaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand geld stort op jou rekening, kan hij/zij dat niet meer terug halen. De bank kan alleen bij de ontvanger vragen of hij/zij het terug wil storten. Automatisch incasso is wat anders kun je de afhouding wel ongedaan laten maken.