Hoe komt t dat dit kwartje goudkleurig is?

mijn broer heeft een goudkleurig kwartje, hij heeft dit al een aantal jaren en weet ook niet hoe hij eraan kwam en waardoor deze goudkleurig is.
Iemand enig idee.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Reddie
6 jaar geleden
Een heleboel jaren dus.
Kwartjes zijn al lang niet meer in omloop.

Antwoorden (1)

Met munten wordt vaak van alles uitgehaald. Mensen laat wel eens een munt van een bepaald jaar vergulden omdat het voor hen een speciale herinnering heeft (geboorte van een kind o.i.d.). Er zijn officieel nooit gouden of vergulde kwartjes uitgegeven, dus ik vermoed dat het zo'n stukje persoonlijke huisvlijt is.