Diensten uitwisselen, bestaat zoiets?

Bestaat er zoiets als een site waar je diensten met elkaar kunt uitwisselen? Voorbeeld: Ik wil graag dat mijn tuin een beurt krijg (omdat ik daar een hekel aan heb) en daarvoor in de plaats kan ik als tegenprestatie voor die persoon iets anders doen, zoals bv. problemen met pc verhelpen, fotoreportage maken, reparatie aan auto, etc...

Toegevoegd na 1 uur:
Dankzij Rieneke hebben we er al eentje:
www.letscontact.nl

Misschien zijn er nog wel meer...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele groeie vraag! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele goeie vraag klaas +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel rendabel om zoiets op te zetten....
Bedankt :)

Het beste antwoord

google eens op "lets".
dat staat voor local exchange system, en is precies wat je bedoelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry: local exchange trading system.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus nog een :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een +
Dat is er al eentje. Misschien bestaan er nog wel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (7)

Ja, dat bestaat. Tenminste een organisatie die zich inzet voor het verlenen van diensten op ruilbasis, om het geld buitenspel te zetten, die bestaat.
Er was een website, want ik heb er jaren geleden eens info vangedownload. Ik kan het nu niet vinden. Kom er nog wel op.

Toegevoegd na 7 uur:
Het zijn de Ledskringen. Ook wel Letskringen genoemd.
Vanmorgen wist ik het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Bij mijn weten bestaat die niet,maar als je handig bent MAAK ER ZELF EENTJE!! Znu n ontzettend goed initiatief zijn!

Toegevoegd na 17 minuten:
Blijkbaar bestaat die al!! Ontzettend goed idee van de maker van die site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bestaat echt!!! Morgen weet ik het weer. Kan er nu niet op komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kben benieuwd ineke! Is wel supergoed alvast +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft die min nou weer gegeven? Is nt erg,maar zet dan ook je naam erbij pfff....
deze was laatst in opspraak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... origineel +1 (maar niet precies wat ik bedoel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WTF :-)
Via Gratisoptehalen.nl kun je ook diensten uitwisselen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Club van 100.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het bestaat is al beantwoord.
Of het legaal is moet je afwachten.
Burenhulp mag nog maar een tandarts bv. mag NIET gratis een tuinman behandelen zodat de tuinman dan weer gratis de tuin onderhoudt.

Dat heet belastingfraude.

Dus als je hulp voor de ander iets is dat normaal gesproken NIET tot je eigen werk behoort (hulp bij hobby) is het verdedigbaar als burenhulp. Zo gauw je echter iets voor een ander doet wat normaal gesproken tot je beroeps bezigheden behoort is het niet meer te verdedigen tegenover de fiscus en behoor je dus de waarde van die hulp als inkomen of, bij een zelfstandige, als omzet op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede aanvulling om rekening mee te houden +1
Kijk eens op www.consuminderen.startpagina.nl Behalve de bekende Letsruilkringen vindt je hier nog veel meer info over ruilen van goederen en diensten.