Wat zou jij doen als je geld op zou zijn?

Denk er nu eens over na. Je geld is op. Geen cent meer over. Wat is het eerste wat JIJ zou doen en waarom lijkt jou dat het beste? Dit kan voor iedereen verschillen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je in de situatie zit dat al je geld op is ben je al een stap te laat. Er is toch een moment dat je merkt, ik ga het niet halen deze maand. Zo ver moet je het dus niet laten komen.
Zorg dat je je financiën op orde hebt. Tips staan al in andere antwoorden.
Werken is de beste oplossing voor langere termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik zou naar www.goeievraag.nl gaan en vragen:

"Denk er nu eens over na. Je geld is op. Geen cent meer over. Wat is het eerste wat JIJ zou doen en waarom lijkt jou dat het beste? Dit kan voor iedereen verschillen."
AWM
14 jaar geleden
Ik zou gaan werken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ;-)
Elke vrije minuut gebruiken om te gaan werken!
En kijken wat je in huis hebt en overbodig is om te gaan verkopen op marktplaats. En check even heel goed je uitgavenpatroon, want gaat dat wel goed?

Toegevoegd na 18 uur:
En als ik vrijgezel zou zijn dan zou ik gebukt gaan staan op het Rembrandtsplein. Levert genoeg op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken of er nog statiegeld in te leveren is,krantjes inkijken voor een baantje,iets te koop aan bieden op marktplaats...maar héél intens op zoek gaan naar werk dan is er weer inkomen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eens even me geldzaken gaan bekijken in zo'n situatie.

als je de maand niet rond kunt komen dan moet je erbij gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst mijn inkomsten en uitgaven naast elkaar leggen. Daaruit kan ik dan opmaken of het een tijdelijk probleem is of dat ik iedere maand meer uitgeef dan er binnenkomt (dit had ik dan natuurlijk al veel eerder moeten doen, maar even uitgaan van je vraag). Als ik iedere maand meer uitgeef dan er binnenkomt, dan moet ik óf zorgen dat er meer binnenkomt (andere baan, tweede baantje erbij) óf zorgen dat er minder uitgaat (bezuinigen waar mogelijk, evt een auto weg doen, in het ergste geval goedkoper gaan wonen).
Mocht het een tijdelijk probleem zijn door tijdelijk te hoge lasten (door omstandigheden kan dat voorkomen), dan zou ik kijken of ik tijdelijk aan meer geld kan komen, bv door spullen die ik niet echt nodig heb te verkopen, of in het ergste geval geld te lenen. Dat laatste echt alleen als het om een tijdelijke situatie gaat. Als je maandelijks geld te kort komt is lenen niet slim, want die lening kun je dan dus ook niet betalen...

Toegevoegd na 40 seconden:
Trouwens een andere baan, tweede baantje of uberhaubt gaan werken is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik zit al bijna een jaar thuis... :-(
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als de wiedeweer spullen op Marktplaats gaan zetten en een baan zoeken die fatsoenlijk betaald..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een strakke planning maken voor de volgende maand. Hoeveel kan ik uitgeven om zoveel over te houden. En zo langzaam weer een beetje gaan sparen opbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek een bijbaantje.
Ikzelf heb 200 euro verdiend aan zo'n baantje!
Alvast veel suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het charme-offensief. Ga naar het parkeerterrein van een grote supermarkt en bied mensen aan hun karretje terug te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dit geval in 1986 toen ik wel werk had maar al mijn geld op had.
Een auto voor de deur maar geen geld voor benzine,alleen nog een kist aardappels in huis van 20 kilo.
En ik had niets om wat te verkopen,dus het werd 3x per dag gebakken aardappels eten.
Gelukkig kon ik op de fiets naar mijn werk kon,en daar in onze kantine kon je op laten schrijven wat je verbruikte,en aan het eind van de maand afrekenen.
Ik ben gewoon door gegaan met werken,en kon er s,avonds en zaterdags wat bij verdienen.
Zo ben ik er langzaam weer uit gekomen,en zeg nooit dat gebeurt me niet want het kan iedereen overkomen,maar ik gun het niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou een par dure spullen verkopen en dan alle baantjes aannemen die ik zou kunnen krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een tijdje gewerkt heeft. Zou ik een uitkering aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder vragen of ik daar een boterhammetje mee mag eten totdat ik een nieuw baantje had. En vervolgens als een speer m'n hele netwerk langs-netwerken en naar het uitzendbureau.
Dat lijkt me het beste omdat ik me dan geen zorgen hoef te maken over eerste levensbehoeften, mijn moeder het best gezellig zou vinden voor 'n weekje of anderhalf, en ik al m'n energie in het zoeken van werk zou kunnen steken.

Dit is natuurlijk hypothetisch: ALS ik niet ook nog 3 kinderen en een man zou hebben... De kans dat we alle twee tegelijk berooid raken is gelukkig vrij klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Werken (op lange termijn toch echt het beste)
- Geld lenen (het lukt niet met de baan maar heb gisteren geld nodig)
- Spulletjes verkopen (want die heb je eigenlijk toch niet nodig)
- Je aanmelden op een site om reclamemails te klikken (heb je na een half jaar toch maar mooi 10 euro verdiend)
- Een eigen betaalde website beginnen (als je een mooi onderwerp hebt en je genoeg geïnteresseerden kunt bereiken)
- Stukken schrijven voor infonu.nl (kan best lucratief zijn als je veel te melden hebt)
- Een rolletje nemen in een pornoflick (gewoon omdat het goed verdient)
- Bedelen (maar de verdiensten schijnen tegen te vallen en het is zo koud op straat)
- Oude samenvattingen verkopen aan de studievereniging (want die zijn altijd nodig en je had ze toch nog liggen, dus kun je er net zo goed wat aan verdienen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurt mij zo vaak!
eerst zoeken mnaar kleingeld en inderdaat statiegeldflessen en dergelijke
daarna zal ik enkele personen uit mijn kennissen/vrienden kring benaderen.