Kan een koper op Paypal een bedrag terug claimen als dit door de verkoper al is uitgegeven?

Als er een aankoop is gedaan op Paypal, en de koper geeft aan niet tevreden te zijn over het product of het product niet te hebben ontvangen, kan dit geld dan terug geclaimd worden als het door de verkoper reeds als is uitgegeven? Sommige Paypal accounts zijn niet gekoppeld aan een bankrekening, (ongecontroleerde accounts) kan ik hieruit begrijpen dat deze verkopers vrijuit gaan? Of kan Paypal hier nog iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
"een bedrag terug claimen als dit al is uitgegeven".
Ik probeer de belastingdienst er al jaren van te overtuigen dat ik het geld al heb uitgegeven. Maar daar willen ze nog steeds niet aan.
SimonV
9 jaar geleden
Je hebt met de verkoper gelukkig niets te maken.
PayPal garandeert je dat je je geld terugkrijgt als je het product niet hebt ontvangen.
PayPal probeert het geld daarna terug te krijgen bij de verkoper, maar dat is niet jouw probleem.
Open dus een geschil bij PayPal om je geld terug te krijgen. Paypal:
Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.

Het beste antwoord

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/securitycenter/buy/Protection :
Als u het object via een andere website heeft gekocht, komt u voor bescherming in aanmerking mits de verkoper over het betwiste bedrag beschikt.

Hieruit is af te leiden dat indien de verkoper niet ( meer ) over het bedrag beschikt - lees uitgegeven - het bedrag niet is terug te claimen. In de bovenstaande link is te lezen dat dit geldt voor alle websites behalve Ebay. Bij Ebay geldt een gratis, volledige dekking van het bedrag van aankoop, inclusief verzendkosten, exclusief retourkosten.
Buiten de Ebay transacties kan PayPal dus niet zo heel veel doen