Skylla of Scylla (Grieks: Σκύλλα) was een zeemonster uit de Griekse mythologie.

of

Scylla (Grieks: Σκυλλα) komt twee keer voor in de Griekse mythologie:

* Scylla (monster), het zeemonster
* Scylla (Megara), de prinses van Megara

Ook tegenwoordig wordt de naam Scylla nog gebruikt als de naam van:

* Scylla (motorfiets), een historisch motorfietsmerk
* Scylla (band), een nederhopband
* B.S.R.V. Scylla, een studentenroeivereniging in Breda
* LTTV Scylla, een tafeltennisvereniging uit Leiden
* Scylla (Wageningen), een volleybalvereniging uit Wageningen
* Scylla (Prison Break), is de naam van een aflevering van Prison Break en de codenaam voor een zestal geheugenkaarten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de black box van de company in prison break. wat veel waard is.
er staat data in dat vele verschillende personen willen hebben. de company is zonder de black box waardeloos.

heel seizoen 4 van prison break gaat hierover.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Grieks zeemonster wat vanaf een rots de straat van Messia bewaakte
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scylla is een nederlandstalige hiphop formatie uit de kop van Noord-Holland