ik werk in de thuiszorg en werk vaak van 7-10 en dezelfde dag van 16.30-22.00 uur mag dit ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, volgens mij niet.
Wat ik weet is dat er tussen 2 diensten altijd minimaal 12 uur rustpauze moet zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het diensten van 8 uur zouden zijn heb je misschien gelijk. Maar als je maar 3 uur gewerkt heb, zou je na een kwartier pauze gewoon weer mogen werken.
Na een werkdag mag u gedurende minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken. Deze rustperiode mag eens in de 7 dagen ingekort worden tot minimaal 8 uur. Dit mag alleen als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken.

(tekst is uit de arbeidstijdenwet)