kan mijn vader mijn schulden overnemen

ik heb een schuld van 12000 euro bij menzis pgb maar nu wil mijn vader mijn schuld voor mij overnemen alleen dan wel met een betalingsregeling van 100 euro in de maand maar is dit mogelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Neem even contact op met Menzis en stel het voor. Ik denk dat ze er geen bezwaar tegen hebben. Als de schuld maar afbetaald wordt.

Ze kunnen trouwens wel moeilijk gaan doen over het af te lossen bedrag. Dat ze meer willen dan 100 euro.

Maar...jij bent (als je 18 jaar of ouder bent) nog wel steeds verantwoordelijk voor de schuld! Als je vader niet meer betaalt of kan betalen, kloppen ze weer bij jou aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit in de schuld hulpverlening of is dit een andere schuld.
Maar je vader zal hem op deze voorwaarde nooit kunnen overnemen
Lijkt me niet handig voor je vader die zit dan los van de rente die hij moet betalen alleen aan het hoofdbedrag al 10 jaar vast.
ronron1212
13 jaar geleden
ja, kan mogelijk zijn als je vader voor je garant wil staan, maar wel met wat haken en ogen natuurlijk.

als je schulden bij de Menzis nog niet uit handen gegeven zijn aan een incasso bureau kan je vader de openstaande kosten aan Menzis overmaken.
Anders kan hij naar het incasso bureau om hier een regeling te treffen.

betalingsregeling 100 euro:

is dit de regeling die je met je vader hebt getroffen als hij de openstaande kosten heeft betaald of is het de regeling die hij wil treffen met de Menzis of mogelijk een incasso bureau?

stel dat de kosten van je zorgverzekeraar 120 euro per maand zijn en je wil 100 per maand afbetalen. met dit bedrag loop je dus niet in op de openstaande kosten en de kans dat dit afgewezen word is groot.

waarschijnlijk maak je de meeste kans als je een regeling kan treffen met een incasso bureau en netjes je rekeningen gaat en blijft voldoen aan de Menzis.

als er al regelingen zijn getroffen en niet nagekomen zijn
kan het zijn dat bij zowel de Menzis als mogelijk een incasso bureau de flexibiliteit eruit zijn en ze grotere bedragen willen zien.

is de 100 euro een betaling aan je vader lijkt het me verstandig om te kijken of dit haalbaar is en je niet het ene gat met het andere gaat vullen.

overigens kan je ook naar de stadsbank gaan en dit probleem voorleggen.
wie weet heb je recht op bijzondere bijstand of andere regelingen waar je het bestaan niet van weet maar wel je voordeel uit kan halen.
de stadsbank zou ook garant kunnen staan voor je en jij middels een lening de schulden afbetaald aan deze stadsbank.

wat de reden is van je schuld gaat verder niemand aan, maar het lijkt mij verstandig hier ook eens na te kijken om herhaling te voorkomen en je nog verder in de schuld zit.

heel veel succes gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden en de opbouw van de schuld zullen zeker meespelen.
Als een groot deel van de schuld uit incasso en andere kosten bestaat dan kan je waarschijnlijk wel wat met ze afspreken.

Is die 12.000,- geld dat jij nooit had mogen krijgen (ik zie pgb staan) dan zal er minder mogelijk zijn.

100.- p.maand is weinig. Bij 5% rente is de rente al 600,- per jaar.

Het beste scenario wat ik kan bedenken:
Je vader sluit ergens anders een lening af, als het kan met bijvoorbeeld zijn huis als onderpand, dan zal de rente het laagst zijn.
Jij probeert er met Menzis uit te komen, misschien gaan ze ermee akkoord dat jij de helft betaald maar dan wel in één keer.