Worden gemeentelijke lasten wel of niet meegenomen met het prijs-indexcijfer?

Ik hoorde dat gemeente veel taken moeten overnemen van de rijksoverheid en dat dat onder meer gedaan wordt om het het prijs-indexcijfer te drukken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het wordt met name gedaan om te bezuinigen. Er wordt vanuit gegaan dat de gemeentes het goedkoper kunnen dat zie je met name in de zorgtaken die van de awbz verschoven gaan worden naar de gemeentes bezuiniging plus minus 20%.
ronron1212