Wat heeft oud Grieks geld voor waarde?

Laatst ben ik op vakantie geweest naar Marokko. Die hebben geen Euro maar Dirham. Toen ik in Nederland in mijn huis zocht naar nog wat Dirhams om mee te nemen kwam in oud Grieks geld tegen. Toen ik het in Marokko probeerde in te wisselen kon dit niet omdat het verlopen zou zijn. Best logisch aangezien Griekenland EU-lid is. Maar mijn vraag is hoeveel is een briefje van '100' oud grieks geld waard? En kan ik dit nog inwisselen? Zie bijlage voor afbeelding.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Je kunt biljetten alleen nog inwisselen in het land van herkomst. In Nederland zijn guldenbiljetten nog in te wisselen tot 2032, of dat in Griekenland ook zo is, durf ik niet te zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
100 drachme was overigens ongeveer 30 cent, dus nauwelijks een reisje naar griekenland waard ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Net nog gevonden: inwisselen in Griekenland kon tot 2012, dus dat kan nu niet meer