Ben opzoek naar een eenvoudig boekhoud programma, voor privé gebruik. Wie heeft er tips.

Mijn zoons gaan studeren (áls ze geslaagd zijn :))
Nou houd ik zelf mijn financien, nog ouderwets bij, in een schriftje, maar daar kan ik natuurlijk niet mee aankomen.
Dus ben ik op zoek naar een programma, waarmee ze zelf hun financien makkelijk bij kunnen houden en wie weet ga ik het zelf ook wel zo doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

SimBoePro staat voor Simpel BoekhoudProgramma. Het is gratis en je kunt het gebruiken om je inkomsten en uitgaven bij te houden.

Het is bedoeld voor mensen die gewoon hun financiën willen bijhouden en geen zin hebben om drie cursussen "Excel voor beginners" te volgen voordat ze dit kunnen doen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Pieter2011
12 jaar geleden
Dank! (En nu maar hopen dat ze slagen, natuurlijk...). Misschien is het handig om gewoon eens een paar van die gratis programma's uit te proberen en dan je keuze te maken. Ik heb nog even naar het Nibud gekeken, maar die hebben tegenwoordig alleen maar betaalde programma's. En ook voor b.v. Tim (van Ing Bank) moet je betalen. (Lekkere service van die banken!). Succes!

Andere antwoorden (6)

Je kan excel gebruiken, volgensmij kan je vrij makkelijk even googlen naar een boekhoud bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik ga googlen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Vandaar mijn vraag om tips.
Hier vindt je een gratis, simpel, huishoudboekje (zo heet het ook), dat je in excel of de openOffice.org variant openCalc.org kunt gebruiken:

http://www.simpelhuishoudboekje.org/simpel_huishoudboekje.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 zoiets zoek ik
Boekhouden is uitgevonden voor bedrijven!

Dus alleen als ze een eigen bedrijfje starten, is een boekhoudprogramma aangewezen. Anders is dit echt teveel poespas.

Wat jij nodig hebt is hooguit een elektronisch huishoudboekje. Dat kan prima in Excel, maar misschien vind je het programma van het Nibud mooier.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boekhouden is niet enkel voor bedrijven hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij geen enkel idee wat boekhouden is. Zeggen jou termen als balans, winst- en verliesrekening, journaalposten, grootboekrekening en rekeningschema jou iets? En hoe kan een privépersoon winst maken zonder dat hij een bedrijf heeft? Boekhouden is iets anders dan administreren, hè.
dit programmaatje is iets voor jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht je van Yunoo.nl. Net zelf gaan gebruiken en werkt perfect. Overzicht en een dashboard voor snelle stand van zaken. En het importeert al je bij en afschrijvingen automatisch van telebankieren van bijna alle banken. niet gratis maar kost een paar euro per maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mochten jouw zoons de beschikking hebben over een smartphone, dan kunnen ze heel makkelijke hier hun inkomsten en uitgaven op bijhouden. Hebben ze altijd bij de hand. Lees het artikel dat ik hierover schreef, heb het opgenomen bij bron.

Kijk even door de vermelden reclames heen. De reden dat ik artikelen op deze site zet, is juist om tegenwicht te bieden tegen de leenreclames en mensen goed over geld, lenen en uitgaven na wil laten denken.

Wil je het artikel gewoon in pdf ontvangen, stuur me dan even een persoonlijk bericht, waar ik het naar toe kan sturen.

Succes met het wachten op de uitslag en met de nieuwe studies.