Zijn de aanbiedingen in meubelwinkels met Pasen echt zo sterk?

Waar het vreemde gebruik om met de pasen naar meubelwinkels te gaan vandaan komt weet ik niet (iedereen haat het en iedereen gaat lijkt het wel), wel zie ik in alle winkels paasacties. Zijn meubels op 2e paasdag echt goedkoper dan de rest van het jaar, of worden we in de maling genomen?

Ik moet meubels kopen en wil een week later niet meer betalen, 't is tenslotte crisis.

paulus811
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Dit zijn dagen die voor winkeliers uitermate geschikt zijn om extra omzet te genereren. Half Nederland is immers vrij. Echter zijn er nog duizenden andere woonwinkels met dit soort dagen open. Hoe krijg je de mensen dan jouw winkel binnen? Juist. Men moet dus wel met kortingen komen, anders ga je tenslotte naar de buurman. Bedenk je wel dat korting relatief is. Er is tenslotte geen winkel die z'n producten "voor niks" z'n winkel laat uitgaan. Men heeft vaak een minimale prijs voor een artikel om in ieder geval winst op het artikel te maken. Soms neemt men genoegen met wat minder winst te maken. Bovendien gooien de meeste de prijs is eerst omhoog om jou daarna vervolgens te laten geloven dat je een, bijvoorbeeld "geweldige eenmalige paasaanbieding" voorgeschoteld krijgt! Allemaal lariekoek!
Veel plezier op de woonboulevard! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik vrees een of twee winkeldochters voor 50% en buiten een groot bord 'kortingen tot 50%' en iedereen gaat omdat iedereen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt wel of de mensen zich thuis niet meer vermaken kunnen.
De meubelzaken draaien helemaal niet zo goed op dit moment,dus een aanbieding kun je altijd wel krijgen of bedingen.
Ik peins er niet over om op tweede paasdag naar zo,n meubelboulevard te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga ook niet!
Maar nee er zijn niet echt extra koopjes te vinden, je oog valt er nu op omdat men het nu kan besteden, zie uitleg hieronder....

Mensen willen er na een lange winter toch ook weer even uit en in deze tijd heeft men meestal de kinderbijslag net gehad dus een extraatje, zeker met het oog op de komende vakantiegelden die over 2 maanden los komen
( een bank etc heeft meestal een levertijd van 8 weken, red je dus net :-)
***

Bovendien is traditie om met pasen de meubel boulevards af te struinen. (waarschijnlijk ook door deze oorzaak)
Vaak ook omdat het weer nog niet zo top is om naar een pretpark te gaan en de meeste andere winkels gesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Ze schreeuwen gewoon allemaal. En omdat ze schreeuwen gaan veel mensen heen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We worden in de maling genomen ze hebben vaak een paar lokkertjes en dat is het dan.
Als je het zeker wilt weten moet je in de weken ervoor gaan kijken en dan vergelijken met de pasen.
Doe ik als ik iets groots wil kopen ook nog wel eens net voor de uitverkoop periode, vaak begin van het jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedeeltelijk is het waar. Ze lokken mensen met een paar goedkope artikelen. Van die dingen die iedereen wel kan gebruiken. Als je er eenmaal bent, dan willen ze je natuurlijk iets van de nieuwe collectie verkopen.