Hoe maak ik geld (euro's) over naar iemand in Amerika (dollars)?

Ik wil een shirt kopen dat alleen met creditcard betaald kan worden. Ook wordt er door dit bedrijf alleen bezorgd in Amerika.
Ik ken iemand in Amerika die dit ding nu voor mij wil kopen en naar mij wil opsturen. Zij zal dan betalen met haar creditcard en dan moet ik het geld naar haar overmaken. Maar hoe doe ik dat eigenlijk?

Ik heb natuurlijk een rekening met euro's. Ik wil wel graag van te voren weten hoeveel het me gaat kosten, maar de prijzen zijn in dollars.

Het shirt kost, inclusief verzendkosten (naar dat meisje) 21,92 Amerikaanse dollar. Zij moet het dan wel nog naar mij sturen, dus dat kost me ook nog wat. Hoe kan ik dan nu weten hoeveel me dat gaat kosten? Die 21,92 dan, dat andere bedrag is nog onbekend.
En hoe maak ik dit naar haar over?

Voor als het uitmaakt, mijn bank is ABN AMRO.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Internationale overschrijfingskaarten bestellen bij ABN Amro... Maar volgens mij kun je het ook gewoon via internetbankieren overmaken via IBAN en BIC nr..dit zijn de internationale banknummers van een rekening..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk of er bij jou in de buurt een western union zit .
Western union zit meestal in een stationhal .
Maar de laatste tijd zie ik ze ook al bij een boekhandel of een turks reisbureau .
En de kosten van een trasactie zijn een paar euro

Toegevoegd na 18 minuten:
Op een station moet je dan bij een grenswisselkantoor zijn .
Die hebben western union .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen die in Amerika wonen hebben een Paypal account, als zij dat toevallig heeft kun je er zelf een aanmaken en er geld opzetten.

Je mag tot 22 Euro gratis spullen importeren uit de landen die niet in de EU zitten (excl. verzendkosten).

21,92 Amerikaanse dollar is op dit moment 16,93 Euro.