Een betalingsregeling treffen ,met de belastingdienst. Hoe regel je dit precies.?

Familie van me moet een aardig bedrag terug betalen.
Nu willen ze een betalingsregeling treffen.
Nou heb ik gehoord ,,dat je dat via een aangetekend schrijven moet doen.
Iemand ervaring hiermee.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb betalingsregeling met de belastingdienst maar ik krijg geld terug van belastingdienst van TSZ mag ze dit inhouden terwijl betalingsregeling heb.

Het beste antwoord

Informatie van de Belastingdienst

Schriftelijk uitstel voor maximaal twaalf maanden

Wilt u uitstel voor meer dan vier maanden?
Of wilt u uitstel voor een conserverende aanslag of een aansprakelijkheidstelling?
Dan moet u het formulier Verzoek betalingsregeling en
uitstel van betaling van belasting en/of premie gebruiken. Dit formulier kunt u downloaden via www.belastingdienst.nl, of aanvragen bij de BelastingTelefoon.
Zorg ervoor dat uw verzoek bij ons binnen is voordat de betalingstermijn afloopt.
U loopt anders het risico dat u een aanmaning of dwangbevel ontvangt.
Als u genoeg eigen vermogen of inkomen hebt, moet u dit gebruiken om de aanslag te betalen.
Wij kunnen daarom van u vragen dat u een deel van uw vermogen in geld omzet.
Ook het inkomen en het vermogen van uw partner tellen mee.
Om te berekenen wat u kunt betalen, trekken we eerst bedragen af voor noodzakelijke uitgaven, zoals levensonderhoud, huur, hypotheekrente en ziektekostenpremie.
Van het bedrag dat dan overblijft, betaalt u 80% aan ons om uw belastingschuld te betalen.

Zelf een betalingsvoorstel doen

Op het uitstelformulier kunt u zelf een voorstel doen hoe u de aanslag wil betalen.
In zes termijnen bijvoorbeeld, of in één keer over vijf maanden, omdat u dan verwacht meer geld te hebben. Voorwaarde is wel dat u de aanslag zo snel mogelijk betaalt, maar in ieder geval uiterlijk binnen twaalf maanden.
Voor langer dan een jaar geven wij namelijk geen uitstel.

Let op: Nadat de betalingstermijn van de aanslag is verstreken, is men rente verschuldigd

Toegevoegd na 7 minuten:
De heffings- en invorderingsrente wordt per kwartaal vastgesteld. Vanaf 1 januari 2010 tot en met 31 maart 2011 is de rente ongewijzigd 2,5 % per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad.
Maar ze vragen je het hemd van de kont.
M.a.w ze willen alles weten.

Andere antwoorden (7)

Geen ervaring mee, maar ik zou de belastingdienst bellen,en daar de vraag voorleggen, of een afspraak maken. Bedenkt tevoren hoeveel je per maand maximaal kunt betalen
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
dank je hansv ;)
Nee hoor, achter op de brief van de belastingdienst staat hoe dat moet.
Eerst bellen, dan is het zo geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voorbeeld: Als na controle van vorige belastingjaren
blijkt dat men geen recht op toeslagen had of een ander
voordeel ivm foutieve aangifte(s), dan staat de betaalwijze op de aanslag.

Bij een bepaald bedrag biedt de belastingdienst een betalingsregeling aan indien men op tijd een verzoek indiende.

Indien er kwade opzet in het spel is mbt de aangifte(s)
dan is de belastingdienst niet zo coulant.

Leuker kunnen ze het niet maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan, helaas uit eigen ervaring, zeggen dat je met de belastingdienst goed kunt overleggen hoeveel je terugbetaald. Maar let op je moet wel redelijk blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon bellen, ik heb al diverse keren een betalingsregeling met de Belastingdienst getroffen. Houdt de gegevens van de aanslag bij de hand. Na het gesprek krijg je nog een bevestiging thuisgestuurd. Men is over het algemeen zeer redelijk is mijn ervaring maar probeer een zo gunstig mogelijke regeling te treffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even gratis bellen naar 0800-0543 de belastingentelefoon! Die kunnen je precies de juiste info geven en je verder helpen (iets wat goeievragers niet kunnen :o )
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus onzin. Ik heb meerdere juiste antwoorden gelezen! Sorry, voor jou -1
Als jouw familielid Toeslagen moet terugbetalen geldt als vuistregel het bedrag door 24 te delen en af te ronden naar boven, met een minimum van € 20 per maand.
Mocht het bedrag per maand toch nog te hoog zijn dan kan hij/zij een persoonlijke betalingsregeling treffen, bel daarvoor 0800 0543.
Is het bedrag van IB, dan krijg je een formulier thuis gestuurd en daar moet je al je financiële gegevens invullen, zoals schulden, bezit van één of meerdere auto's, bezit van caravan etc.
Vanuit daaruit gaan ze kijken wat je dan per maand minimaal kan aflossen, dit formulier kan je bestellen via 0800 0543.