Wat kost het als ik iets uit Amerika koop?

Beste allemaal,

Ik koop binnenkort iets wat mij $1500 dollar gaat kosten. (Incl verzendkosten!)

Aangezien ik veel gerekent heb met importkosten etc. ben ik er net niet uitgekomen.

Weten jullie hoe dit zit? En wat ik uiteindelijk moet betalen aan alle kosten?
Ik hoor het graag, want ik snap er niks meer van.

Met vriendelijke groet,!

Toegevoegd na 23 minuten:
Het gaat trouwens om Elektronica.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe heb je geprobeerd dit uit te vogelen? Als het via een website is, kun je die dan even vermelden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb verschillende bedragen gezien, maar ik kan hier geen goed antwoord uit vinden..
gvrox
10 jaar geleden
Het hangt er ook nog eens van af wat voor soort product ingevoerd wordt (electronica, kleding, ... )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat inderdaad om electronica.

Antwoorden (2)

Er is een handige site hiervoor, maar dan moet je wel weten wat het percentage aan douanerechten is voor het soort product (ook binnen elektronica is er een opdeling). Voor zover ik weet is dat percentage 6.7%, maar ik kan dat niet terugvinden op de site van de Nederlandse douane. Vul dat in op http://www.invoercalculator.nl/ en je weet hoeveel het je in euro gaat kosten.
10 jaar geleden
Tegenwoordig moet de PTT post de taken van de douane uitvoeren. Vroeger had je nog wel eens mazzel dat je geen extra kosten had: m.a.w. je pakketje glipte er door heen. Maar nu via PTT post is er 100% pakkans. Je moet dus invoerrechten betalen. Ik heb recentelijk 2x iets uit USA besteld. De waarde was ongeveer €200,-- er zat geen bon in, maar kreeg mooi een vette rekening van zo'n € 25 a € 30. Er zat geen rekening in dus denk dat ze het pakket open maken en gaan zoeken op internet want hoe komen ze anders aan zo'n bedrag.
Tegenwoordig denk ik wel 3x na voor ik iets buiten Europa koop.
Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PTT post? Je bent 42 en je loopt 11 jaar en drie namen achter ;) De jongeren hier zullen niet weten waar je het over hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer slecht antwoord. PTT bestaat al jaren niet meer en heet door allerlei overnames en verkopen van onderdelen tegenwoordig post.nl. post.nl is een gewoon bedrijf en mag geen douane taken uitvoeren, dit is enkel voorbehouden aan de douane. Post.nl moet wel aangifte doen van al datgene wat er via post.nl geïmporteerd wordt. Normaal geef ik geen min maar een dusdanig slecht antwoord met enkel veronderstellingen maak ik graag een uitzondering. Overigens geeft een bedrijf in de USA de waarde van het pakket op bij verzending met als gevolg dat de informatie ook bij Post.nl terecht komt.