wat zijn de verplichtingen van uitzendburo bij arbeidsongeschiktheid?

fase 3 contract met beëindiging 14mei werknemer is sinds okt ziek gemeld februari iva uitkering uitzendorganisatie weigert ziekengeld na eindiging contract is dit volgens de wet correct uitzend organisatie is aangesloten bij de nbbu ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je krijgt geen reactie of antwoord . Ik ga je beantwoorden zoals een medewerker die ziek uit dienst gaat bij einde AO . Mogelijk ben je bij de ArBo en ziekte controle begeleiding geweest . Die moeten bij beëindiging dienst ver band . Een hele stapel papieren en meldingen ingang zetten. En dan neemt de UWV als het ware de lead . Dus ga naar de UWV voor verdere info enz. Mogelijk miss moet het uitzend bureau iets of alles betalen . Maar de UWV is nu na rapportage en vast stelling jij bent nog zeg ziek de boel overnemen . Door nieuwe slechte wetjes en reperaties op wetjes is er veel onduidelijk of het kabinet nu nog voor kleine werkgevers ( met verhoging premie wia ) dat heeft bekrachtigt ja sorry dit snapt ook niemand of niet ? Lodewijk Asscher en de vakbonden weigeren een snelle evaluatie van de nieuwe wetgeving . ( niet voor de toenmalige verkiezingen het heeft hem niet geholpen ) Dus ga naar de UWV ik weet niet hoe jou cao er uitziet maar ga er vanuit dat de arbo en je huidige ziekte verzekering een stapel papieren en beoordelingen behoren te maken ( en mogelijk jou geval over dragen aan het UWV ) Ga daar naar toe . En die kunnen mogelijk de uitkering continueren of bij je ( ja oude ) werkgever aankloppen . Voor reïntegratie of ? Beterschap.