Waarom verdelen ze die idioot hoge lottoprijzen van bijvoorbeeld 20 miljoen niet in 20 x 1 miljoen of kleiner, zodat meer mensen profiteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Omdat mensen dan niet meer of teminste minder gokken, hoe hoger de prijs hoe meer de lotenverkoper verkoopt. Kijk eens in Italia elk kwartaal een prijs van ca. 100 miljoen. Zo ook in amerika regelmatig. Spanje zit het hoogst met ca 600 miljoen euro. dat verkoopt loten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doen er veel minder mensen mee. Dat merk je al als de jackpot op 'maar' 4 miljoen staat.
De Belgische GV-ers onder ons weten dat daar met de euromillions tientallen tot honderd miljoen euro te winnen is en daar valt de verkoop ook tegen als de jackpot op zijn startwaarde staat van 15 miljoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders moeten ze twintig mensen gaan filmen die blij zijn met hun prijs, terwijl ze nu maar één iemand hoeven te filmen die heeeeeel erg blij is met zijn/haar prijs.

En de kijkers maar dromen.

Op deze manier vangen ze meer geld omdat mensen de hoop hebben echt die 20 miljoentjes te winnen en dan toch loten gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een psychologische verkooptruck om meer loten te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou idd veel rechtvaardiger zijn maar omwille van dat immense grote bedrag zijn er veel meer mensen die zich aangetrokken voelen mee te spelen en daar draait het om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is een goed idee, maar dan zou ik het nog verder doorvoeren, iedereen die meedoet krijgt een prijs van zijn eigen inleggeld... Dan heeft iedereen die meedoet altijd prijs... En niemand krijgt dan een jackpot of een hoofdprijs...

En dan kunnen ze die oneerlijke praktijken van lotto en toto meteen verbieden... Want het zaait alleen maar ongeluk, voor zij die hun inleg kwijt zijn en voor die ene man of vrouw die de jackpot wint... Ja die is wel even blij met die hoofdprijs, maar 30 jaar later niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het is gebeleken dat er meer loten verkocht worden als er hogere prijzen weggegeven worden.
Puur een commercieel argument dus.