Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een mogelijkheid om tussen 2 banken een geldtransactie te doen zonder dat het 1 dag duurt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
1.6K
ronron1212
6 jaar geleden
Door spoed te doen dat kan je aangeven en kost extra geld.
Amadea
6 jaar geleden
Voor niet al te grote overboekingen gebruik ik de volgende methode: pinnen bij de ene bank en vervolgens storten bij de andere. Heb je - indien de filialen niet te ver uit elkaar liggen - binnen een kwartier voor elkaar.
Cryofiel
6 jaar geleden
Dat wordt duur wanneer het geld kost om contant geld op je rekening te storten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jazeker kan dat.

Veel banken geven je de mogelijkheid een spoedoverboeking te doen in plaats van een normale overboeking. Dat kost meestal enkele euro's. Het geld staat dan dezelfde dag nog op de rekening waar je het naartoe overmaakt.

Daarnaast zijn er banken die standaard al dezelfde dag overboeken. Ik zie dat zelf bij enkele banken waar ik een rekening heb - een overboeking duurt dan een paar uur.

Tot slot is er de iDeal-overboeking. Ik heb een spaarrekening waar ik zelf geld naartoe kan boeken - dan staat het geld pas de volgende dag op de spaarrekening. Ik kan echter ook inloggen op die spaarrekening en dan geld naar de spaarrekening overboeken middels een iDeal-transactie. In dat geval staat het geld direct op de spaarrekening.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding