Wat kan een dief met mijn pinpas?

Als iemand mijn pinpas heeft zonder geld erop met mijn pincode voor een week lang en daarna blokkeer ik hem, wat kan diegene dermee doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

als hij jou pincode heeft kan hij je pinpas bewaren en pinnen waar neer er weer geld opstaat, als je het overmaakt naar een andere pinpas die ook van jou is en je laat de gestolen pinpas leeg, dan heeft hij er niets aan

Als er niets op de rekening staat en je hebt ook niet de mogelijkheid rood te staan kan een dief niets met je pas doen. Als je pas nu is geblokkeerd zoals je aangeeft krijg je een nieuwe pas. Als je bij de blokkade aangeeft, dat je een nieuwe pincode wilt vervallen de mogelijkheden van de oude pas helemaal. Voor de zekerheid even bellen met je bank. Jouw bank heeft ook de bankpasnummers hetgeen b.v. belangrijk kan zijn bij internetbankieren.

De persoon kan met je pas met pincode ook internetbankieren ( mits hij een reader van de bank heeft of regelt). Hij kan dan ook toegang hebben tot je andere rekeningen ( bijv je spaarrekening). Er is dus meer ogelijk dan alleen de pinoptie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100