Hoe kan je een goede motivatiebrief maken?

Ik wil een goede motivatiebrief maken maar ik weet niet helemaal waar ik op moet letten. moet je jezelf ook voorstellen erin? of hoef dat niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Denk eraan dat degene die jou aan wilt nemen je niet kent. Wanneer je in je cv al duidelijk maakt welke opleiding en cursussen je genoten hebt, of je dit niet meer per se in je motivatiebrief te doen, maar het kan natuurlijk altijd wel.
Je moet er voor zorgen dat je jezelf zo goed mogelijk verkoopt. Je moet er dus voor zorgen dat je aangeeft dat jij de kwaliteiten hebt die nodig zijn voor deze baan of studie of waar je ook een motivatiebrief naar stuurt. Belangrijk is wel dat je ook bewijzen geeft. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je goed leiding kan geven, maar iedereen kan dat zeggen. Wanneer je bijvoorbeeld aangeeft dat je goed leiding kunt geven omdat je teamcaptain van je voetbalteam bent dat eerste klasse speelt, dan maak je duidelijk dat je deze leiderschapskwaliteiten bezit.
Kortom, schrijf een motivatiebrief waarmee je jezelf zo goed mogelijk verkoopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MarBet
7 jaar geleden
Mee eens, aanvullend: geef ook aan waarom je graag deze functie wilt krijgen. Wat vind je belangrijk in werk, en waarom matcht dat met de organisatie en de functie? Voorstellen hoeft op zich niet, maar wat eigenschappen noemen is wel goed, dat maakt het persoonlijk en daardoor laat je al iets van jezelf zien.