vallen ondervloeren die isolerend zijn onder de 6% btw regeling?

Volgens de belastingdienst vallen het aanbrengen vanisolerende vloeren onder de 6% regeling.ik ben dan ook van mening dat het leggen van isolerende ondevloeren ook onder de 6% regeling zouden moeten vallen.is het zo dat deze vloeren die isolerend zijn dan ook hier onder vallen???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_6_btw/werkzaamheden_aan_woningen/isoleren_van_woningen

Antwoorden (1)

Nee, de regeling geldt niet voor materialen. Geen enkel isolatiemateriaal, dus ook geen ondervloer, valt onder de 6% regeling. Daarvoor geldt gewoon 21%.
De 6% is alleen van toepassing op de arbeidskosten bij het laten aanbrengen van isolatie. Of de regeling ook geldt voor het bedrijf dat de vloer (inclusief ondervloer) komt leggen is echter nog maar de vraag.