hoe kan ik een niet schriftelijke afspraak toch geldig maken? het was een telefonische

Ik heb mijn telef abb aangepast met internet, Telefonisch.
nu krijg ik een rekening van 900,- binnen. Hun zeggen dat ik geen abb heb op internet. Ik weet dat ik het schriftelijk had moeten laten bevestigen. Maar dat heb ik dus niet gedaan. Nu is het hun woord tegen het mijne, Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je moet je vraag nog wat verduidelijken, want een rekening van 900 euro krijg je niet zomaar als je je abonnementsvorm verandert.
En hoe heb je dat nou gedaan, per telefoon of per internet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het begrijp: ze heeft haar telefoonabonnement *telefonisch* aangepast, namelijk om een *abonnement op internet* voor haar mobiel te nemen. Dat is niet schriftelijk bevestigd, ze is met haar mobiel gaan internetten, en nu blijkt ze daar per minuut voor te moeten betalen en krijgt ze een rekening van 900 euro, terwijl ze verwachtte voor een vast bedrag onbeperkt op internet te kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pcies zoals suzyQ zegt.. dankje!

Antwoorden (3)

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt: wellicht kan je daar advies inwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij cunsuwijzer geinf. en die zeggen een schriftelijke klacht , maar ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden vandaar dat ik deze info hier vraag, misschien hebben mensen ervaring oid
Verplichtingen van de leverancier
•Aan het begin van het gesprek moet de verkoper toestemming vragen aan u om het gesprek op te nemen.
•Mocht u een koop willen sluiten, dan moeten alle voorwaarden voorgelezen worden.
•U moet op alle afzonderlijke voorwaarden 'ja' antwoorden.
•Ten slotte moet de verkoper een schriftelijke bevestiging aanbieden, waarin onder andere staat dat u recht heeft op een afkoelingsperiode van zeven werkdagen. Deze zeven werkdagen gaan in wanneer u de schriftelijke bevestiging binnen heeft gekregen.

Zie verder de link

Toegevoegd op 13-06-2009 22:06:07
Het heet de "Wet koop op afstand", even zoeken daarop geeft vast veel informatie, niet betalen of duidelijk vermelden van "onder protest" omdat ze dat anders zien als accoord gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had al een abb , en had zelf gebeld voor de aanpassing van het internet extra . Nu kan ik niet zien wanneer ik hun aan de telefoon gehad heb (staat dus niet vermeld op de specificatie lijst) Ze zeggen dat het gesprek wel is opgenomen.
de tips die je gegeven heb zijn handig om te weten , alleen ik ben dus al een paar stappen verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij blijft dan de wet van kracht, zij moeten bewijzen in dit geval want jij hebt niks, ze kunnen je dus het gesprek laten horen en daarmee kun je bijvoorbeeld naar het Jurisch Loket gaan, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt. Ze hadden volgens mij ook de wijziging moeten bevestigen (schriftelijk), maar dat kan bovengenoemd loket o.i.d. beter bevestigen denk ik. http://www.hetjl.nl/hetjl/ "Driehonderd juridisch medewerkers geven u graag advies. Er zijn geen kosten aan verbonden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de situatie alleen andersom. Ze beweren niet dat ze haar een abonnement hebben verkocht, ze beweren dat ze haar géén abonnement hebben verkocht. Daardoor heeft ze voor het gebruik van internet op haar mobiel een rekening gekregen voor gebruik per minuut (en dat is héél duur) in plaats van de rekening van pak hem beet 20 euro voor een internetabonnement. Nu kunnen ze zeggen "nee hoor, we hebben haar niets verkocht, luister maar, ze heeft niet op alle afzonderlijke voorwaarden ja gezegd, en we hebben dan ook geen schriftelijke bevestiging gestuurd."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies.. Ik weet dat ik gebeld heb, alleen weet de exacte datum niet, en ben bang dat ze uit de duizenden telefoontjes mijn gesprek niet willen zoeken. Hun zeggen dus dat ik niet gebeld heb, en er is dus geen internet abb. dus nu heb ik betaald voor elke keer internet. Terwijl ik dacht dat ik een abb voor internet had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK had ik niet zo begrepen, dan zeker proberen het gesprek te pakken te krijgen! De opname, ze hebben kennelijk al toegegeven deze te hebben dus er is nog hoop.
Je had het moeten opnemen, zo deden ze dat met het telefonische afspraak bij grote bedrijven... Als je het maar kunt aantonen, dus kan ook via een geluidsopname...

Volgende keer opnemen, dus leren van deze fout...