Als je in een ander land dan je thuis land en bedrijf wil beginnen kan de ambassade je dan en lening verschaffen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
ronron1212
7 jaar geleden
De ambassade is geen bank en verleend dus geen leningen.

Antwoorden (2)

Als u in een ander land dan uw thuisland een bedrijf wilt vestigen zult u zich eerst in de lokale wetgeving moeten verdiepen. Wat zijn de belangrijkste rechtsvormen? Hoe lang duurt de registratie van een bedrijf? En hoe hoog zijn bijvoorbeeld de belastingtarieven? Selecteer bij landeninformatie het land van uw keuze en kies Investeringsregels voor een antwoord op deze vragen.
Een gegeven is een vast gegeven namelijk: geen enkele ambassade verstrekt een lening.
Zelfs als in het buitenland uw portemonnee en paspoort wordt gestolen valt het nog niet mee om geld voor een nieuwe pasfoto te krijgen. Eerst naar het hotel om geld op te halen, laat staan dat zij u een lening verschaffen om een bedrijf te starten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zijn speciale subsidieregelingen: subsidies voor ondernemers in het buitenland. De overheid steunt het initiatief van ondernemers om internationaal zaken te doen in opkomende markten. Uw bedrijf moet uiteraard wel aan bepaalde voorwaarden voldoen om voor deze regeling in aanmerking te komen.
Zie: Ik ga Starten: Van ondernemingsplan tot eigen bedrijf starten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, de ambassade zal je geen lening verschaffen als je in een ander land een bedrijf wil beginnen. Een ambassade is bedoeld voor (het verbeteren van) internationale betrekkingen tussen landen, niet voor het financieel ondersteunen van startende bedrijven.

In Nederland bestaat de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). De RVO heeft als taak het stimuleren van ondernemers bij duurzaam, agrarisch, innovatief en internationaal ondernemen. De RVO kan je dus waarschijnlijk wel helpen.

In het land van jouw keuze zal misschien ook zo'n organisatie bestaan. Probeer daar achter te komen en neem ook contact op met die organisatie. Eventueel kan je bij de RVO informeren naar de naam van de vergelijkbare organisatie in het land van jouw keuze. Kijk daarvoor op de website http://www.rvo.nl.
Antoni