Hoeveel procent mag een gerechtsdeurwaarder krijgen van mijn wij uitkering??

hoi ik ben een moeder van 19 en heb een lesgeld schuld bij bosveld incasso. kheb een wij uitkering van 450 euro. ze gaan niet akkoord met 40 euro per maand. Zij zeggen dat zij van de sociale dienst meer dan 200 per maand van mij zullen krijgen.. MAG DIT WEL???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

NEe, ze rekenen eerst je beslagvrije voet,en als jij met de deurwaarder een regeling hebt getroffen van 40 euro moet hij akkoord gaan,maar 200 mogen ze niet innen , hooguit mogen ze je vakantiegeld inhouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik een link gevonden met een heel verhaal over studenten met een studieschuld. Een stukje heb ik er uit gepikt die mij voor jouw vraag als antwoord van toepassing lijkt.

Bijna eenderde van de studenten die ingeschreven staan bij de IBG, maakt blijvende schuld. Die schuld moet terugbetaald worden. Nadat een student is afgestudeerd of geen recht meer heeft op studiefinanciering (meestal na zeven jaar), gaat op 1 januari van het daaropvolgende jaar de zogenoemde aanloopfase in. Tijdens deze periode van twee jaar is het al mogelijk om te beginnen met aflossen, maar bestaat er nog geen verplichting. Na die twee jaar moet maandelijks een bedrag terugbetaald worden. Binnen vijftien jaar moet de studieschuld afbetaald zijn en per maand moet minimaal 45,41 euro terugbetaald worden. Als het ondanks de afgeronde studie niet lukt om een baan te vinden en het is niet mogelijk om aan de betalingsregeling te voldoen, kan een debiteur bij de IBG een draagkrachtmeting aanvragen. Hierdoor is een lager, of zelfs tijdelijk geen, af te lossen bedrag per maand mogelijk. Na vijftien jaar wordt, als er elke maand wel gewoon is afbetaald, het restant van de schuld kwijtgescholden.

De rest van het verhaal lees je hier...

http://vorige.nrc.nl/dossiers/hoger_onderwijs/studiefinanciering/article1637188.ece/Bezoek_van_de_deurwaarder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed gevonden +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Crea....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Lili74, zoals ik las moet het bedrag minimaal 45,41 euro zijn, 40 euro is dus te weinig maar 200 euro mogen ze niet eisen, misschien eenmalig als boete maar zeker niet als maandelijkse aflossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubossies, volgens mij is de duo lening een andere dan waar lili het hier over heeft.
nee, een deurwaarder moet rekening houden met de beslagvrije voet, dit is het bedrag waar de deurwaarder niet aan mag komen.