Mag een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op de babykamer en de babyspullen?

Schuld is €330,- Incassobureau gaat een dagvaarding op stellen door een gechtsdeurwaarder. Geen inkomen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ai, hier gaan de nodige berichtgevingen aan vooraf. spijtig dat je je geen (haalbare) betalingsregeling hebt kunnen afspreken met ze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je dat geld van iemand lenen?

Antwoorden (3)

Als daardoor de schuld is ontstaan mag hij dat gewoon meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het maakt geen bal uit waardoor de schuld is ontstaan.
Ja.
Er zijn maar enkele uitzonderingen van goederen waarop geen beslag mag worden gelegd:
@ voorraad eten en drinken, voor een maand
@ bed, beddegoed en kleding die je aan hebt
@ gereedschappen voor ambachtslieden
Computoon
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Dus niet het bed uit de babykamer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 (beddengoed babykamer mag ook blijven dus?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En kinderspeelgoed waarvan duidelijk is dat er mee gespeeld wordt mag kennelijk ook niet meegenomen worden.
Computoon
9 jaar geleden
Speelgoed is geen gereedschap...
Die gereedschapsregel is iets uit het verleden, lijkt me. Met het gereedschap kunnen weer producten worden gemaakt die worden verkocht zodat schulden kunnen worden afgelost. Los daarvan denk ik dat speelgoed voor een deurwaarder niet interessant is. Die heeft meer aan de auto, de flatscreen tv, de laptop, denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me ook meer opleveren dan bv een paar bijtringen, een nijntje rammelaar, en een dora mobiel om maar even wat te noemen. Deurwaarders worden niet echt gezien als de meest spontane mensen, maar er doen wilde verhalen de ronden dat het mogelijk gewoon mensen betreft. ;-) M.a.w. de kans dat de deurwaarder gaat graaien om de babyspullen mee te nemen lijkt mij nul komma nul.
als een incasso kantoor een dagvaarding laat opstellen

moet het dus bij een rechter worden voor gelegd worden !

de rechter moet dus nog beslissen of er beslag gelegd mag worden

daar mag jij bij zijn !

zoek hulp sociaal raadsman

dus ja er mag beslag gelegd worden maar er zal zelden beslag gelegd worden op de spullen in een kinder/baby kamer mits er geen hele dure spullen staan
die een kind niet nodig heeft

maar dat mag dus pas na uit spraak van rechter

Toegevoegd na 4 minuten:
de gerechts deurwaarder bepaalt wat er voor beslag in aanmerking komt

de rechter geeft alleen toestemming

jij kan je verdedigen of uitstel vragen aan de rechter