Als je een samenlevingscontract hebt en je hebt een gezamelijke rekening. Kan ik dan voor mezelf een eigen rekening aanvragen?

Dus kan ik een eigen rekening aanvragen? Één waar ik dus alleen zelf bij kan en er zelf mee kan bepalen wat daar mee gebeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, hebben wij ook, maar houd er wel rekening mee dat als er iets met jou gebeurd, je partner er dan niet aan kan komen. Wat wij hebben is drie gezamenlijke rekeningen, waarvan er twee voor persoonlijk gebruik zijn. De passen zijn dus ook bij degene die de rekening gebruikt.

Toegevoegd na 47 minuten:
Een rekening wordt na overlijden in principe geblokkeerd om te voorkomen dat er betalingen gedaan worden naar of namens de overledene, de notaris kan dit opheffen door het erfrecht toe te passen, maar dit zal enkele weken in beslag nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Je kan je pincode toch nog gewoon geven! Voor als je wat overkomt. En als je het stil wil doen zal samenlevingscontract je partner toch echt als 1e erfgename zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, alleen duurt dat even.... Je zult er maar veel geld op hebben staan en dat nodig hebben voor bv een crematie...
Frimu2
12 jaar geleden
Ok, dat klinkt aannemelijk.

Andere antwoorden (2)

Ja , waarom niet.

Zolang je geld brengt naar een bank, zal het ze een zorg zijn wie er op het rekeningnummer staat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf ben ik van plan om bij meer dan 1 merk bank een rekening te openen. Dit omdat je dan sneller kan controleren als geld van een bank is overgemaakt (Dit werkt nl alleen bij overdrachten van en naar de zelfde bank.
12 jaar geleden
absoluut.
je kan ten alle tijden een eigen rekening aanvragen
Het is natuurlijk wel zo netjes als je dit met je partner bespreekt.