Is een sluitingsdatum tot, of tot en met de datum?

Ik heb een interessante vacature gezien en de sluitingsdatum is vrijdag 18 november. Betekent dit dat ik dan tot donderdagavond 23.59 heb of dat ik mijn sollicitatie ook nog op de vrijdag zelf kan inleveren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
22.6K
erotisi
7 jaar geleden
ik denk tot en met . DAt het voor het weekend binnen is. Maar het is natuurlijk geen juridisch geschrift dus misschien dat een dag later op zich niet zo erg is als je dat vermeld.
Antoni
7 jaar geleden
@erotisi, tegenwoordig is solliciteren na de sluitingsdatum vaak niet meer mogelijk omdat de sollicitatiewebsite die mogelijkheid dan niet meer biedt. De gewone contactgegevens vinden van de sollicitatiecommissie is vaak een hele klus.
Antoni
7 jaar geleden
@Jaap77777, ik zou het risico niet nemen. Misschien interpreteert de sollicitatiecommissie de sluitingsdatum anders dan jij verwacht. Daarbij komt dat de sollicitatietijd ieder moment kan worden beëindigd door de verantwoordelijken ondanks de genoemde sluitingsdatum.

Antwoorden (1)

De sluitingsdatum is de laatste dag waarop hetgeen is aangeboden geldig is. Je kunt dus op vrijdag tot en met 23.59 uur reageren. Maar bij een sollicitatie zal het geen pluspunt zijn om tot het laatst te wachten, tenzij je zeer goed aan het profiel voldoet...
Amadea