Waarom merknamen veranderen of bekende merken uit Amerika hier introduceren?

Hoi allemaal!

Als eerste vrolijk kerstfeest!

Het valt mij op dat steeds meer merken hun naam "verengelsen". Ik bedoel bijvoorbeeld Edet -> Plenty.

Ook worden Amerikaanse merken steeds meer geïntroduceert. Bijvoorbeeld Oreo koekjes en Starbucks Coffee.

Heeft dit een reden? Ik weet dat Starbucks het minder goed doet in Amerika, maar Oreo verkoopt nog steeds goed.

Groetjes!

PS: Ik hoop dat dit de goede categorie is. Excuseer mij als dat niet zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die TimB;

Dat heeft alles met marketing te maken; omdat mensen over de hele wereld reizen hopen de fabrikanten dat iemand ook in het buitenland zijn 'eigen' merken herkent en koopt. Is bovendien ook goedkoper: je hoeft maar één reclamespot te maken en in een paar talen na te synchroniseren. En voor sommige merken zal het een imagozaak zijn; een nieuwe naam met een buitenlandse klank zou het product een betere, dynamischer uitstraling moeten geven. Of het ook echt werkt is de vraag. Voor de echt grote merken als MacDonald's en Coca-Cola in elk geval wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

'Globalisatie' is the name of the game