Kan je problemen krijgen in het buitenland met een ING Mijn Betaalpas bankpas?

Bij de ING kan je een eigen foto op je bankpas zetten, stel ik zou een familie foto erop plaatsen zou dit dan nadelige gevolgen hebben in het buitenland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In theorie kan alles, maar een caissière in een toeristengebied zal bijna nergens vreemd meer van opkijken. ING is niet de enige die aan personalisatie doet: https://www.google.nl/search?q=debit+card&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU9M3LzPzMAhXHJcAKHYoBCL8Q_AUIBygB&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=personalised+debit+card Daarnaast zal het Maestro-teken en de chip zichtbaar blijven, voldoende indicatie voor iemand achter een kassa om te begrijpen dat dit echt een debitcard is. Daarnaast zal je 9 van de 10 keer zelf de kaart door het apparaat halen of er zelf insteken, waarbij de caissière amper naar het uiterlijk zal kijken. Zolang het werkt zal er niks aan de hand zijn. En als je echt bij een wereldvreemde caissière aan zou komen kan je ook nog even van te voren bij een pinautomaat gaan pinnen en gewoon contant betalen. Problemen is sowieso een sterk woord, de politie gaan ze er echt niet bijhalen als je met een afwijkende pas (wat elke pas in het buitenland is) wil pinnen. Dus ik zeg NEE, je komt niet in de problemen.

JA, dan denken ze dat je het misschien hebt gestolen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100